برپایی 52 موکب خراسان جنوبی برای خدمت به زائران اربعین

بیرجند(پانا) - رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی گفت در استان 52 موکب ساماندهی شده و برای این مواکب پروانه صادر شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برپایی 52 موکب خراسان جنوبی برای خدمت به زائران اربعین

موسی جوینده رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: قراراست اتفاق بزرگی به همراه تمام مدم دنیا رقم بزنند و آن برپایی بزرگترین رویداد مذهبی و فرهنگی در قالب اربعین حسینی گرامی بدارند.

وی تصریح کرد: مسؤلین مواکب در واقع مسؤولان اجرایی اربعین هستند و در مکان های مختلف در عراق براساس برنامه ریزی که صورت گرفته خدمت‌گزار زائران امام حسین خواهند بود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان 52 موکب ساماندهی شده است، افزود: برای این مواکب پروانه صادر شده و از این تعداد هشت موکب در داخل استان بعد از چهل و هشتم که زائران پاکستانی از مشهد ورود می یابند به زائران پاکستانی ارائه خدمت می‌کنند.

جوینده ادامه داد: در دوران قبل از کرونا حدود ۸۰ هزار زائر پاکستانی در استان خدمت‌رسانی می‌شده‌اند که امسال به طور قطع با ورود جدی‌تر مردم به این راهپیمایی بزرگ تعداد زائران بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در بحث اربعین حسینی تمام تلاش و وقت خدمت‌گزاران هم‌استان در سایت خراسان جنوبی، در شهر کاظمین بوده، هر چند افرادی در مسیر نجف به کربلا و در شهر نجف و کربلا و حله مستقر و به نمایندگی از استان خدمت‌گزار زائران خواهند بود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی یکی از نیازهای جدی به سبب هوای گرم که برنامه‌ریزی ویژه‌تری را طلب می‌کند، نیاز به آب و یخ عنوان کرد و بیان داشت: براین اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شده و ستاد اربعین استان پای کار آمده و تلاش شده تا نیازهای ضروری را به حد مقدور و ضرورت که استان دارند برای زائران امام حسین(ع) فراهم کنند.

جوینده ادامه داد: تاکنون دستگاه‌های یخ ساز، سردخانه‌ها و دستگاه‌های بسته بندی آب آماده شده و در حال آماده شدن بوده تا بتوانیم خدمت‌گزار زائران باشیم

وی از آمادگی صددرصد ستاد اربعین استان برای ارائه خدمت به زائران خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر اکیپ سوم استان برای بحث زیرساختی در مسیر عراق قرار دارند و تا پایان عملیات اربعین در عراق حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال به لحاظ کمک‌های مردمی به ستاد استان سالی استثنایی بوده است، تصریح کرد: مردم استان با همه مشکلاتی که داشته‌اند پای مواکب آمده‌اند.

جوینده خاطرنشان کرد: مردم تمام قد در میدان اربعین و پای کار مواکب استان بوده و در این زمینه مردم استان زبان زد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار