مدیر آموزش و پرورش شهرستان چهاربرج:

‌مهارت‌آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر باید رویکرد و نگرش مولفان کتب درسی باشد

ارومیه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان چهاربرج گفت نگرش مؤلفان کتب درسی با رویکرد مهارت‌آموزی، همراه با تربیت معلمان و نیروی انسانی ماهر، در کنار استفاده از الگوهای آموزشی کارآمد و نوین، نقش اساسی در این میان داشته و بدین ترتیب توسعه دانش‌بنیان، مبتنی بر مهارت‌‌آموزی اتفاق خواهد افتاد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
‌مهارت‌آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر باید رویکرد و نگرش مولفان کتب درسی باشد

لطفعلی محرابی در حاشیه سی و ششمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «آموزش همواره بعنوان یکی از مهمترین ابزارها در جهت انتقال تجارب و توسعه و توانمندی افراد برای پیشرفت در حوزه های متعدد اقتصادی، زیستی و علمی، صنعتی، و .... به شمار می رود، بر این اساس با توجه به تغییرات گسترده در حیات بشری اعم از زیست اجتماعی و زیست فردی و تعدد عوامل موثر در رسیدن به حیات مطلوب به نظر می‌رسد انسان امروزی نیاز مبرم به بازبینی مبحث آموزش چه به لحاظ شکلی و چه به لحاظ محتوایی دارد تا نیازهای متنوع انسان را برای رسیدن به زندگی مطلوب تامین کند.»

وی افزود: «نیروی انسانی مجرب و ماهر و محتوای آموزشی در کنار سیاستگزاری اصولی و متناسب با درک نیازها و شناخت از مختصات زمان و مکان و مخاطب، توسط حاکمیت، از ارکان اساسی توسعه و تعالی هر جامعه ای است. حتی دسترسی به نیروی انسانی ماهر و مجرب و متعهد، مهمترین هدف و آرمان هر نظام آموزشی است. در این میان به روز نبودن محتوای آموزشی و عدم استفاده از شیوه‌های آموزشی مبتنی بر مهارت‌آموزی نه تنها تربیت نیروی انسانی متبحر را به دنبال نخواهد داشت، بلکه خودش فی النفسه می‌تواند عامل مهمی در انحراف و عقب ماندگی هر جامعه انسانی باشد. بنابراین نگرش مؤلفین کتب درسی با رویکرد مهارت‌آموزی، همراه با تربیت معلمان و نیروی انسانی ماهر، در کنار استفاده از الگوهای آموزشی کارآمد و نوین، نقش اساسی در این میان داشته و بدین ترتیب توسعه دانش بنیان مبتنی بر مهارت آموزی اتفاق خواهد افتاد.»

محرابی گفت: «از طرفی به نظر می‌رسد برای تولید دانش‌بنیان و جلوگیری از خام‌سوزی منابع و سرمایه‌های عظیم طبیعی و خدادای کشور عزیزمان، لزوم بازنگری اساسی در حوزه‌های متفاوت علوم اعم از رشته‌های نظری، کار دانش و فنی‌وحرفه ای اجتناب‌ناپذیر است. توسعه و تجهیز کارگاه‌های آموزشی، استفاده از تکنولوژی‌های برتر، تربیت معلمان متخصص و متعهد و ترسیم خط ارتباطی موثر و مفید و معقول بین مدرسه با خانواده و جامعه آسان‌ترین مسیر برای تحقق مهارت‌آموزی و تحقق آموزش دانش‌بنیان خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار