برقراری عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی اولویت مدارس مناطق عشایری است

ارومیه(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان گفت برقراری عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی و شناسایی، نگهداشت و جذب بازماندگان از تحصیل در اولویت مدارس مناطق عشایری قرارخواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۳۰۳۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برقراری عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی اولویت مدارس مناطق عشایری است

«رقیه سامی» در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار داشت : یکی از مهم ترین اهداف دولت مردمی و تحول نگر و تحول گرا کیفیت بخشی به آموزش و پرورش می باشد.

وی بیان کرد: امروز دغدغه آموزش و پرورش باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود و همه باید آمادگی لازم برای بستر سازی و استفاده بهینه از کلاسهای آموزشی داشته باشند.

سامی گفت: کلاسهای درس باید محل یادگیری باشد نه آموزش صرف . مدیران مدارس ما باید به عنوان ره یاران تحول در شکل گیری الگوی تحول پیشگام باشند.

وی افزود: مهمترین سرمایه هر کشوری همانا نیروی انسانی کارآمد و آگاه و خلاق می باشد که دارایی اصلی انها دانش اطلاعات و آگاهی می باشد. نگرش جهادی نظامند و چند وجهی به مقوله آموزش و پرورش عشایر در دستور کار همگان قرار گرفته و به دو عنصر مهم آن یعنی دانش آموز و معلم پرداخته شود.

سامی گفت: برقراری عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی و شناسایی، نگهداشت و جذب بازماندگان از تحصیل در الویت مدارس مناطق عشایری قرارخواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم افزایش مشارکت اجتماعی - تربیتی اولیاء و معلمان و نهادهای عمومی، دولتی، خیریه و غیر دولتی در جهت رفع محرومیت مدارس عشایری و تحقق عدالت آموزشی و پرورشی گام موثر و ماندگاری خواهد گذاشت.

سامی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر منو یات رهبر ی می باشد و تمامی راهبرد ها واسناد و جوهره فعالیت های نظام تعلیم و تربیت کشور در راستای این سند می باشد و در راستا ی تربیت تمام ساختی و تحقق عدالت آموزشی طراحی شده است ‌. در بحث پیشگیر ی از ترک تحصیل و تکرار پایه نیز نبازمند تلاش همه جانبه و عزم ملی هست ریشه کنی مبادی بیسوادی اولویت مهم آموزش و پروش استان است.

وی یاد اور شد: از اهم برنامه ها و اولویت های اموزش و پرورش عشایر استان در راستای انسداد مبادی بیسوادی، شناسایی ، جذب و نگهداشت دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل ، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی است.

سامی افزود : از اولویت های برنامه های اموزش و پرورش عشایر این است که در راستای برنامه ششم توسعه سند تحول آموزش و پرورش و در راستای عملیاتی نمودن راهبردها و برنامه های فصل شش ،دولت مردمی در حوزه تعلیم و تربیت و در جهت نیل به عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در سطح استان بویژه در مدارس مناطق عشایری با افزایش مشارکت اجتماعی - تربیتی اولیاء ومعلمان و نهادهای دولتی و عمومی، خیریه و غیر دولتی برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش در جهت رفع محرومیت ها و تحقق عدالت آموزشی و پرورشی مدارس عشایری گام های موثر و ماندگاری برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار