در اولین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز منطقه ۲ عنوان شد:

مدرسه را باید در تراز ملی، به مکان مقدسی تبدیل کنیم

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 معتقد است مدرسه را باید در جامعه اسلامی و در تراز ملی، به مکان مقدسی تبدیل کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه را باید در تراز ملی، به مکان مقدسی تبدیل کنیم

اولین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز منطقه 2، با حضور علی عزتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 2، معاونین منطقه، مدیران مدارس و چهره های قرآنی، در دفتر ریاست برگزار شد.

حسین بختیاری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 2 گفت: پیامبر به مردم شکایت می کند که قرآن را مهجور قرار دادند. (آیه 30 سوره فرقان) با بازبینی در وقایع تاریخی امروز به شکر خداوند، بزرگترین معجزه در دسترس ما قرار دارد. اما به وعده همین قرآن، شما در آتشی قرار می گیرید که هیزمش را خود تهیه می کنید. در آموزه های قرآنی ما، میزان، قرآن است. یعنی قرآن برای ما ثقل اکبر است و باید اخلاقیاتمان را با قرآن بسنجیم و در آموزش و پرورش وظیفه داریم که دانش آموزان را با آموزه های قرآن مأنوس کنیم.

وی تاکید کرد: همه برنامه های قرآنی به صورت فرامنطقه ای اجرا شود و همچنین معاونین آموزشی در جلسات مدیران جهت شناساندن فعالیت های قرآنی، از مدیر دارالقرآن دعوت به عمل آورند.

بختیاری در ادامه از آقای عزتی تشکر کرد و گفت: انتظار می رود که با گفتمان سازی قرآن در منطقه، شاهد رشد و گسترش بیشتر باشیم و کارهای قرآنی را با همکاری یکدیگر انجام دهیم.

علی عزتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 گفت: قرآن تأمین کننده رستگاری ما است. حرف زدن اثر وضعی دارد. یعنی نه تنها بر روح و عقل انسان، بلکه بر جسم آن هم اثر گذار است. بهتر است در مدارس کارهای جذاب قرآنی انجام شود و تا پایان سال محفل قرآنی داشته باشند. به طور مثال هیأت قرآن در آموزش و پرورش منطقه تشکیل بدهیم و محفل انس با قرآن در مدارس را با حضور اعضاء این هیأت برگزار کنیم. ما باید حرکت جدی، جهادی و جدید ایجاد کنیم و گفتمان راه بیندازیم. استدعا دارم جهت رشد تعالیم قرآنی، با تمام توان به یکدیگر کمک کنیم. اولین کار فرهنگ سازی، به واسطه قرآن و دومین کار اینکه، باید مدرسه را در جامعه اسلامی و در تراز ملی، به مکان مقدسی تبدیل کنیم.

وی در ادامه گفت: ما بزرگترین سند تحول و تربیتی جهان را نوشته ایم. اما سند 2030 را جایگزین سند تحول بنیادین کرده و و برخی هنوز در صدد اجرای آن هستند.

عزتی تاکید کرد: باید در مدارس به وقت شرعی صدای اذان پخش شود و سر در ورودی هر مدرسه جایگاهی برای قرآن تعبیه شود و همچنین گفتمان چهار میم (مدرسه، منزل، مسجد و محله) به هم پیوند زده شود.

دانش آموز خبرنگار پانا: آیلین امیرگانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار