در جلسه شورای پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۲ عنوان شد:

کار پرورشی، خطیر‌تر، مهم‌تر و ارزشمند‌تر از فعالیت آموزشی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 2، کار پرورشی را خطیر‌تر، مهم‌تر و ارزشمند‌تر از فعالیت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۸۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کار پرورشی، خطیر‌تر، مهم‌تر و ارزشمند‌تر از فعالیت آموزشی است

جلسه شورای پرورشی و تربیت بدنی منطقه 2 با حضور علی عزتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 2، حسین بختیاری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و همکاران این حوزه در دفتر معاونت برگزار شد.

حسین بختیاری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۲ گفت: اخلاق را باید محور کارها قرار دهیم. به فرموده پیامبر اکرم (ص) اخلاق ظرف دین است. به دیگران به ویژه به مراجعه کنندگان احترام بگذاریم و خوش برخورد باشیم.سند تحول بنیادین مهم است. ساحت های شش گانه تربیتی در سند تحول را بشناسیم و در تمام سطوح به کار گیریم. اول خودمان عامل باشیم و بعد روی دیگران تاثیر بگذاریم. یار و همدل باشیم و با همکاری یکدیگر فعالیت ها را انجام دهیم.

وی گفت: تربیت در جریان زندگی انسان نقش مهم و اساسی دارد. تربیت یعنی حرکت متربی از یک نقطه تا نقطه ای که مربی می خواهد. تمام مناسبت ها اعم از ولادت، شهادت، اعیاد و ... برگزار شود و برای ایام محرم فضاسازی مناسب انجام شود. نظم را سر لوحه کار ها قرار دهیم و تعادل را در کار ها رعایت کنیم. با انجام این کار ها به حیات طیبه نمی‌رسیم اما می توانیم با حداقل کار، زمینه ساز تحقق حیات طیبه را برای خود فراهم کنیم.

در ادامه، علی عزتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ گفت: ما انسان ها بر اساس یافته ها و تجربه ها و گذر زمان دچار تغییر و تحول می شویم که این همان پخته شدن شخصیت و تحقق این امر است. ما باید حرکت جدی، جهادی و جدید ایجاد کنیم و گفتمان راه بیندازیم. کار ما آموزش نیست بلکه باید بستر سازی کنیم و آموزش را تسهیل کنیم. به واسطه قرآن دل ها را صیقل دهیم تا در دل دانش آموزان تزکیه ایجاد شود و بعد به تعلیم بپردازیم. کار پرورشی خطیر تر، مهم تر و ارزشمند تر از فعالیت آموزشی است.

وی تاکید کرد: باید به مدارس ابلاغ شود که در وقت شرعی، صدای اذان در مدارس پخش شود و ایستادن دانش آموزان و معلمان هنگام شنیدن صدای اذان و آماده سازی جهت برگزاری نماز جماعت و همچنین فضاسازی قرآن و عترت در مدارس انجام شود.

عزتی گفت: برای اصلاح امور فقط با رویکرد اصلاحی بدون نقص عمل کنیم. غیبت نکنیم و ستار العیوب باشیم و زمینه سازی و بستر سازی گفتمان انتظار در منطقه را ایجاد کنیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آیلین امیرگانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار