رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

«سنجش سلامت نوآموزان» تا اواسط شهریور تکمیل می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان تا اواسط شهریور ماه به صورت کامل و حدوداً صددرصدی انجام شود.

کد مطلب: ۱۳۰۲۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
«سنجش سلامت نوآموزان» تا اواسط شهریور تکمیل می‌شود

حمید طریفی حسینی درباره نوبت‌دهی سنجش سلامت به یک میلیون کلاس اولی در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو اظهارکرد: پیش‌بینی ما این بود که سنجش یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۰۰ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان را داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود۱۲۰۰ پایگاه اولیه سنجش، ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۴۲۷ پایگاه سیار مخصوص مناطق عشایری و صعب العبور افزود: تاکنون ۵۵ درصد از کار نوبت‌دهی و ارزیابی سنجش کل جمعیت نوآموزان به طور کامل انجام شده است.

طریفی حسینی گفت: در حال حاضر نوبت‌گیری یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۳۱ نفر از نوآموزان انجام شده است و از این تعداد، کار ارزیابی۸۱۱ هزار و۴۰۰ نفر انجام و به خانواده آنها نیز اطلاع‌رسانی شده و می‌توانند ثبت نام خود را قطعی کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: برآورد ما این است که طرح سنجش سلامت و غربالگری نوآموزان تا اواسط شهریور ماه به صورت کامل و حدوداً صددرصدی انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح سنجش سلامت ۲۹ سال است که در مقیاس ملی اجرا می‌شود و کارکردهای مهمی هم دارد، گفت: یکی از مهمترین کارکردها، کیفیت‌بخشی و کارآمدسازی برنامه‌های آموزشی و پرورشی متناسب با استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی است.

طریفی حسینی پیشگیری از بروز معلولیت‌های ثانویه و مداخلات به هنگام در سنین طلایی رشد بچه‌ها و تعیین دقیق جایگاه آمورشی نوآموزان را نیز به عنوان دیگر کارکردهای طرح سنجش سلامت مطرح کرد و افزود: کمتر از نیم درصد نوآموزانی که در طرح سنجش شرکت می‌کنند به عنوان دانش آموزان استثنایی تشخیص داده می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۹ گروه از دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند، گفت: امسال قرار است که دو گروه از بچه‌ها یعنی کسانی که بیش فعالی دارند و بچه‌هایی که اختلال گفتاری و زبانی دارند را به گروه‌های هدف اضافه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار