یک دانش‌آموز خبرنگار پانا:

خبرگزاری پانا محلی برای رشد و پیشرفت ‌دانش‌آموزان ‌است

تهران (پانا) - یک دانش‌آموز خبرنگار شهر تهران، خبرگزاری پانا را محلی برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزان خبرنگار دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۲۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا محلی برای رشد و پیشرفت ‌دانش‌آموزان ‌است

آرمیتا رزاقیان یکی از خبرنگاران برگزیده پانا، نوجوان برگزیده سال در بخش ژورنال، یاور مربی و پیشتاز برتر و نایب رئیس مجامع اعضا و مربیان و از نمایندگان برگزیده دوره دهم مجلس دانش‌آموزی کشور در آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری دانش‌آموزی پانا گفت: خبرگزاری پانا محلی برای رشد و پیشرفت یکایک دانش‌آموزان خبرنگار است. در سال‌های گذشته، خبرنگار دانش‌آموزان پانا در زمینه‌های مختلف نقش‌آفرینی ‌و اثبات کردند مکتب تشکل پانا مکتبی است برای تحقق دانش‌آموز چند بعدی و تمام ساحتی که هدف غایی و نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: خبرنگارانی که ریشه خبرنگاری‌شان در خبرگزاری پانا شکل گرفته، از نظر خبرنگاری به پختگی دست می‌یابند که آنان را در حوزه خبر و رسانه به درجه رفیع می‌رساند.

وی افزود: ما در خبرنگارانی که از خبرگزاری پانا به سایر خبرگزاری‌ها جذب شدند، شاهد هستیم که در آن خبرگزاری از فعالترین‌ها هستند و به عنوان خبرنگاران طلایه‌دار منصوب می‌شوند. خبرنگارانی که در خود خبرگزاری پانا حضور دارند نیز نقش‌آفرینی‌هایی در همین زمینه انجام دادند. برای مثال سال گذشته که جشنواره نوجوان برگزیده سال برگزار‌ شد، من و همکارم در پانا از استان آذربایجان شرقی موفق به کسب مقام های اول و دوم در زمینه ژورنال در این جشنواره شدیم که این دو نمونه نشانگر توانمندی خبری در خبرنگاران پاناست.

رازقیان اضافه کرد: خبرنگاران ما به همین کم بسنده نکردند و در زمینه‌های آموزشی نیز نشان دادند که حرف‌هایی برای گفتن دارند و ضمن حضور در اجتماع از فعالیت خود به عنوان دانش‌آموز نیز غافل نیستند. همچنان که در دو سال گذشته خبرنگاران با رتبه‌های خوب در کنکور سراسری را شاهد بودیم و اگر بخواهیم به نمونه‌های آن اشاره کنیم رتبه ۱۶ کنکور ۱۴۰۰ و رتبه ۱۸ کنکور ۱٣٩٩ خبرنگاران و فعالان در خبرگزاری پانا بوده‌اند.

رازقیان تاکید کرد: از حق نگذریم بالاترین پتانسیل پانا حضور مسئولین مهربان و دلسوز در این خبرگزاری است، از رابطین خبری که دلسوزانه برای ما رفع اشکال می‌کنند و با راهنمایی‌هایشان ما را تعلیم می‌دهند، تا مسئولینی همچون سرکار خانم مرادی بزرگوار، مدیرعامل پانا که اجازه طرح چالش و به چالش کشیدن خودشان را به ما خبرنگار دانش‌آموزان می‌دهند. به راستی برگزاری میزگردهایی در پانا به دست دانش‌آموزان خبرنگار اتفاقی مهیج و قابل توجه است که جز در پانا هیچ کجا یافت نخواهد شد. این میزگردها سبب شد ما دانش‌آموزان خبرنگار علاوه بر یادگیری مهارت مشارکت و مطالبه، پاسخ‌های مسئولین امر را نیز بشنویم و از صحبت‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم. ‌دانش‌آموزان خبرنگار ما در سایر استان‌ها نیز پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند نکات بسیاری را از چالش‌ها تا راهکارها ارائه دهند که می‌توان در بسترهای مجازی و ویدئوکنفرانس نظرات این عزیزان را نیز جمع‌آوری کرد.

وی در پایان افزود: سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار ما قرار دادید تا با حضور در این نشست بتوانیم بار دیگر صدای خودمان را به گوش شما مسئولین ‌برسانیم.

قلم به دست گرفتم که حرف حق بنویسم
هر آنچه را نتوان گفت بر ورق بنویسم

قسم به جان قلم خورده‌ام که نای قلم را
به دست گیرم و تا آخرین رمق بنویسم

*دانش‌آموز خبرنگار پانا: محمد‌مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار