18 کاروان تجهیزات آموزشی به شهرستان‌های بوشهر اعزام می‌شود

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت همزمان با هفته دولت، 18 کاروان تجهیزات اداری و آموزشی به شهرستان‌ها و مناطق استان اعزام شده تا در اختیار مدارس قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
18 کاروان تجهیزات آموزشی به شهرستان‌های بوشهر اعزام می‌شود

علی موحدی در نشست با معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اظهار کرد: برگزاری نشست‌های هم اندیشی معاونان و مربیان پرورشی به صورت قطبی برای انتقال تجارب و توان افزایی، مهم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری دبیرخانه‌های جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف به شهرستان‌ها و مناطق اقدام خوب و مناسبی است که باید استمرار داشته باشد.

موحدی یادآور شد: با توجه به نقش آفرینی موثر دارالقرآن‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی در اجرای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی، تلاش می‌کنیم تا مشکلات زیرساختی و سخت افزاری این مجموعه‌ها کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: مدیریت تربیتی و آموزشی فرزندان استان به کسانی داده می‌شود که به آرمان‌های انقلاب و دولت، اعتقاد و باور قلبی و عملی داشته باشند.

موحدی با اشاره به ضرورت آشنایی با فضای مجازی بیان کرد: با همکاری نمایندگی بنیاد علوی در استان، دوره آشنایی با فضای مجازی و سواد رسانه‌ای ویژه مدیران، معلمان و معاونان پرورشی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اجرای برنامه‌های تشویقی برای ترویج حجاب و عفاف بین نسل نوجوان و جوان گفت: به زودی اجتماع هزار نفره دانش‌آموزان نخبه، فهیم، خلاق و برگزیده مسابقات مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی با عنوان دختران زهرایی در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت فرهنگ نماز در جامعه راه حل اساسی کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده همه شهرستان‌ها و مناطق باید فعالیت‌های خود را به سمت نماز و به ویژه نمازهای جماعت مدارس متمرکز کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات معاونان پرورشی در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان گفت: اگر چه معاونان و مربیان پرورشی نقش الگویی و راهبری در مدارس دارند، اما عملیاتی شدن نقش تربیتی همه کارکنان مدارس در اجرای برنامه‌های مختلف پرورشی و فرهنگی، مطالبه اصلی آموزش و پرورش است.

محمود حقدوست افزود: معاونان پرورشی به عنوان عضو کمیته انتصابات شهرستان‌ها و مناطق، باید نقش موثری در فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس داشته باشند.

وی ادامه داد: با هماهنگی دانشگاه فرهنگیان، می‌توان از ظرفیت دانشجو معلمان در اجرای برنامه‌های مختلف استفاده کرد.

حقدوست با اشاره به نقش موثر تربیتی اردو در مهارت آموزی دانش‌آموزان گفت: برای سال تحصیلی آینده، برنامه‌ریزی لازم را با استفاده از ظرفیت منطقه‌ای برای برگزاری اردوها و سفرهای تربیتی انجام شود.

وی تاکید کرد: مدارس شهرستان‌ها و مناطقی که در مسیر زائران پیاده‌روی اربعین قرار دارند، با تشکیل ستاد اربعین و با مشارکت هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی می‌توانند به عنوان موکب‌، به زایران حسینی خدمات ارائه دهند.

وی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره سراسری علمی، پژوهشی و فرهنگی فجر تا فجر یادآور شد: با انجام برنامه‌های تبلیغی، زمینه مشارکت گسترده فرهنگیان را در این جشنواره فراهم کنید.

حقدوست با اشاره به برگزاری اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان در خرداد سال جاری گفت: برای ترویج فرهنگ شهادت و آشنایی نسل جوان و نوجوان با شهدا به عنوان قهرمانان وطن، باید همه کلاس‌های درس در مدارس استان به نام یک شهید مزین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار