مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

حدود ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و اداری در اختیار مدارس استان قرار می‌گیرد

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت در دولت جدید، مناقصه خرید تجهیزات آموزشی و اداری توسط اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس جمعا با اعتباری قریب به 20 میلیارد تومان برگزار شده و همچنین برای خرید تجهیزات سرمایشی مدارس استان با رایزنی‌های انجام شده نیز مبلغی قریب به 20 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۲۷۶۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حدود ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و اداری در اختیار مدارس استان قرار می‌گیرد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی موحدی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه مرکز استان با تبریک ۱۲ اردیبهشت سالروز بزرگداشت مقام والای معلم اظهار کرد: از بین ۳۱ استان، ۱۱ استان دارای معلمان برگزیده کشوری هستند که استان بوشهر در جمع این ۱۱ استان قرار دارد و دو نفر از معلمان ما جزء برگزیدگان کشوری هستند.

وی افزود: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم از 115 معلم نمونه در سه سطح شهرستان/منطقه، استانی و کشوری تجلیل می شود.

موحدی خاطرنشان کرد: در دوره کرونا شاهد آسیب‌های روانی و اجتماعی و گسست تربیتی و آموزشی بوده‌ایم به همین دلیل با تصمیم شجاعانه دولت مرمی ایران قوی آیت الله رییسی برای بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه و آموزش حضوری، 14 فروردین 1401 به نقطه عطف نظام تعلیم و تربیت در سال‌های اخیر تبدیل شد.

وی ادامه داد: معلمان همانطور که در دوره کرونا با ایثار و از خودگذشتگی و با استفاده از وسایل شخصی خود، اجازه تعطیلی فرایند آموزشی را ندادند، اکنون نیز با همان روحیه، چراغ آموزش‌های حضوری را فروزان نگه داشته‌اند.

موحدی بیان کرد: در اسفند سال گذشته تفاهم‌نامه احداث هشت سالن ورزشی سرپوشیده و ۳۶زمین چمن مصنوعی با وزارت آموزش و پرورش در قالب طرح ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان طرح شهید سلیمانی منعقد شد که پس از رایزنی‌های مجدد نمایندگان استان در مجلس، تعداد سالن‌ها به 14و زمین چمن مصنوعی به 44 زمین چمن افزایش یافته است و اکنون سعی داریم با رایزنی های مجدد این تعداد به 50 زمین چمن و 20 سالن ورزشی افزایش یابد.

وی طرح شهید خرازی را دیگر طرح ورزشی آموزش و پرورش دانست و گفت: در این طرح با آزادسازی فضاها و سالن‌های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش، اولیا نیز همچون دانش‌آموزان، می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: مالکیت 60 هکتار از املاک آموزشی و تربیتی، پس از 43 سال به طور رایگان از بنیاد مستضعفان به آموزش و پرورش استان واگذار شده است که از مسئولان این بنیاد مستضعفان کشور و استان صمیمانه تقدیر می‌کنم.

موحدی خاطرنشان کرد: ما با جهت‌دهی ویژه‌ به فعالیت‌های آموزش و پرورش استان، به دنبال مصونیت بخشی معنوی و فکری به مدارس و دانش‌آموزان هستیم که برگزاری یادواره‌های شهدا، بهترین راه برای تحقق این هدف است.

وی اضافه کرد: در این راستا، اولین کنگره 111 فرهنگی و 471 دانش‌آموز شهید استان در سوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 582 یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز تحت عنوان "لاله های روشن" در مدارس استان ادامه داد: در استقبال از کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، پیش‌کنگره‌ها در شهرستان‌ها و مناطق استان در حال برگزاری است.

موحدی یادآور شد: در استان ۸۰۰ کلاس تخریبی معادل ۶۷ مدرسه 12 کلاسه وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خیرین این آمار به حداقل برسد.

وی در پایان با اشاره به رتبه 11 استان در کنکور سراسری گفت: با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، کلاس‌های جمع بندی کنکور و انگیزشی در همه شهرستان‌ها و مناطق استان در حال برگزاری است.

موحدی به امتیازهای لحاظ شده در لایحه رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل اشاره کرد و گفت: در دولت قبل برای اجرای لایحه حدود ۲۵هزار میلیارد تومان اعتبار در مدت سه سال مشخص شده بود که البته اختصاص پیدا نکرد و اجرا نشد، اما در دولت سیزدهم حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک سال و نیم تخصیص اعتبار شده و این قانون در حال آماده شدن و صدور احکام است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر ادامه داد: همچنین لایحه دولت قبل شامل نو معلمان نمی‌شد و برای هر طبقه‌ سهمیه و محدودیت وجود داشت و اگر سهمیه پر می‌شد برخی همکاران نمی‌توانستند در آن طبقه قرار بگیرند اما در قانون تصویب شده، سهمیه بندی حذف و نو معلمان به رتبه بندی افزوده شدند.همچنین دوره زمانی ارتقا به طبقه بالاتر نیز یک یا ۲ سال کاهش یافته است.

وی افزود: علاوه براین در لایحه قبلی کارکنان آموزش و پرورش که در اداره مشغول خدمت هستند ولی رسته شغلی آنها آموزشی است رتبه بندی شامل آنها نمی‌شد اما در قانون مصوب این مشکل برطرف شده است.

موحدی کقت:این قانون، پس از تصویب آیین‌نامه قانون در هیات دولت، از سی و یکم شهریور ۱۴۰۰اجرایی خواهد شد و از مهر تا اسفند ماه پارسال اعتبار آن مشخص و تصویب شده است و با احکامی که صادر می‌شود، مبالغی که همکاران بابت رتبه بندی طلب دارند، پرداخت خواهد شد و درسال ۱۴۰۱ نیز این قانون تداوم و استمرار پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود:باتوجه به بررسی‌های به عمل آمده، آیین نامه‌ که برای بار سوم در حال ویرایش است، شرایط ارتقا همکاران به طبقات را تسهیل کرده است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در طبقه استادیار معلم با ۹۰۰ امتیاز که در آیین نامه قبل باید مدرک دکترا داشت تا به این درجه برسد ولی در آیین نامه اصلاحی مدرک را لحاظ نمی‌کنند و اگر کسی مدرک دکترا نداشته باشد اما امتیازات را کسب کند می‌تواند در بالاترین طبقه این قانون قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش در پایان گفت : در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین آموزش وپرورش استان با مسوولان ارشد استان وجود دارد که امیدواریم کمک موثری به ارتقاء جایگاه آموزش وپرورش کند.

گفتنی است در آیین نمازجمعه امروز، 5 معلم نمونه شهرستان بوشهر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار