سلیمی در گفت‌و‌گو با پانا:

دولت با جراحی‌های اقتصادی معیشت مردم را سامان دهد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت تلاش دولت در امور اقتصادی و ساماندهی فضای بازار بورس و شفاف‌سازی، حائز اهمیت است و باید شرایطی ایجاد شود که مسائل معیشتی مردم حل شود.

کد مطلب: ۱۳۰۰۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت با جراحی‌های اقتصادی معیشت مردم را سامان دهد

اصغر سلیمی‌ در آستانه سالگرد تشکیل دولت سیزدهم در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به اقدامات اقتصادی دولت، اظهار کرد: «در مسائل اقتصادی همیشه مشکلات به مرور زمان حل شده است و با یک سال و دوسال، مشکلات حل نخواهد شد. قطعاً احتیاج است که به دولت زمان داده شود. تلاش دولت در امور اقتصادی و ساماندهی فضای بازار بورس و شفاف سازی، حائز اهمیت است البته مجلس نیز به دنبال تحقیق و تفحص از سازمان بورس است.»

وی به حذف ارز ترجیحی و افزایش میزان یارانه‌ مصرف‌کنندگان اشاره کرد و گفت: «باید شرایطی ایجاد شود که مسائل معیشتی مردم دچار مشکل نشود. انتظار می‌رود که دولت برنامه‌های خود را به صورت قانونمند و شفاف به مردم اعلام کند و اهداف میان مدت و بلند مدت خود را طراحی کند و در اختیار مردم قرار دهد.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: «ما امیدواریم دولت با جراحی اقتصادی بتواند معیشت مردم را کنترل کند تا مردم دچار مشکل نشوند.»

سلیمی در خصوص میزان افزایش صادرات و واردات طی یک سال گذشته، بیان کرد: «با توجه به اینکه مجلس و دولت در بحث واردات، شاخص‌هایی را تعیین کردند مبنی بر اینکه در بحث واردات اقلامی را که در کشور وارد می‌کنیم به کشور وارد نشوند، نکته بسیار مثبتی است. در بحث صادرات نیز دولت مشوق‌هایی را در نظر گرفته است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند با صادرات به اهداف خود برسند و موجب افزایش درآمد حاصل از صادرات کشور شوند و صرفا واردکننده نباشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار