معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
داوری مرحله استانی ششمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری دوره اول متوسطه
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن اعلام داوری مرحله استانی ششمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری دوره اول متوسطه بر لزوم بهبود طراحی های آموزشی و اجرای واقعی آن در موقعیت کلاس درس تأکید کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ضمن اعلام این خبر گفت: جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری دوره اول متوسطه علاوه بر مشارکت همکاران در یک رقابت سالم علمی با هدف به نمایش گذاشتن توانمندیهای حرفهای خود، در راستای کیفیت بخشی به فرآیندهای یاددهی و یادگیری و ترویج روشهای خلاقانه در حیطه آموزش گام برمیدارد و با توجه به تحولات جهانی در عرصه آموزش و یادگیری و اهمیت حرکت در راستای تربیت متوازن و همه جانبه دانشآموزان، زمینهسازی برای تولید ایدهها و روشهای نو و بکارگیری آنها در برنامهها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس ضروری است.
وی بیان کرد: دبیران برای حضور موفق در جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری، باید علاوه بر اشراف به دانش علمی در حوزه درسی خود، بر طراحی آموزشی و نحوه استفاده بهینه از فضای مجازی و ابزار الکترونیک برای تعلیم و تربیت، همچنین چگونگی تشویق به حضور مؤثر والدین در روند آموزش نیز مسلط باشند و خوشبختانه با استقبال خوب بالغ بر ۴۰۰ دبیر از منطقه در سامانه دبیرخانه کشوری این جشنواره ثبت کردند که از این تعداد ۷۹ اثر در مرحله استانی راه یافته و مورد داوری قرار گرفتند و از این تعداد، ۱۲ تیم برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند.
تاجیک افزود: در این جشنواره همه گروههای درسی دوره اول متوسطه ، دبیران علاقهمند در قالب تیمهای دو یا سه نفره با یکدیگر به رقابت پرداختند و مهارتهای خود را در در سه محور نوآوری در تولید و به کارگیری رسانههای پرشمار، نوآوری در طراحی و کاربرد سنجشهای آغازین کلاسی و نوآوری در روشهای مشارکت اولیاء دانشآموزان در فرآیند کلاس، به نمایش گذاشتند و طی دو روز و در سه ایستگاه، با حضور داوران تخصصی (محورها و علمی) هر ماده درسی به طور همزمان انجام شد و فیلمهای تدریس کلاسی و طراحیهای آموزشی ارسالی دبیران مورد ارزیابی قرار گرفت.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهایاستان تهران در تشریح اهداف برگزاری این رویداد علمی تصریح کرد: این مسابقات قرار نیست تنها در حد یک حرکت نمادین بمانند، بلکه نیت آن است که عامل تحول و کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت باشند تا نتایج و اثربخشی آنها در کلاس درس و در بستر واقعی آموزش و یادگیری نمایان گردد.
وی، ضمن قدردانی از داوران و دبیران شرکت کننده در این رقابت علمی، ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری با رویکرد تمرکز بر اثربخشی و کارآمدی روشهای تدریس معلمین در فضای واقعی کلاس، گام بلندی در مسیر تحول بردارد و هر سال شاهد حضور جمع بیشتری از دبیران استان در چنین فعالیتهایی باشیم.
ارسال دیدگاه