رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با پانا:

رقابت در آموزش معلمان، کیفیت آموزش مهارت‌محور را بالا خواهد برد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نظام رتبه‌بندی معلمان رقابت میان آموزش، کیفیت ارائه دروس را بالا خواهد برد عنوان کرد که همین معلم‌ها تربیت‌کننده نیروی انسانی ماهری هستند که در‌آینده بخش مهمی از زنجیره تأمین نیروی انسانی تعریف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رقابت در آموزش معلمان، کیفیت آموزش مهارت‌محور را بالا خواهد برد

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت کار معلمی گفت: «معلم مهارتی دارد که کمتر کسی می‌تواند این مهم را انجام دهد و این است که 40 نفر را در جامعه آموزش بدهد و بالا بیاورد و بتواند تحول ایجاد کند. واقعاً کار بزرگی است.»

معلم را از جایگاه کارمندی بیرون آوردیم

وی با اشاره به اینکه در طرح رتبه‌بندی معلمان 3 آیتم حق شاغل، حق شغل و فوق‌العاده شغل برداشته شد، گفت: «بعد از حذف این 3 آیتم 45 تا 90 درصد این را در قالب 5 رتبه معلمی تغییر دادیم و در اینجا دیگر معلم از حالت کارمندی بیرون می‌آید و جایگاه خودش را پیدا می‌کند. همین معلم قرار است دانش‌آموزانی را تربیت کند که بعدها وارد بازار کار خواهند شد.»

رقابت در آموزش معلمان کیفیت آموزش را بالا می‌برد

منادی سفیدان با اشاره به اهمیت کار مربی و معلم در آموزش مهارت‌های فنی به دانش‌آموزان گفت: «مربی‌ها وقتی رقابت می‌کنند انگیزه کیفیت دادن به آموزش پیدا می‌کنند. درواقع مربی‌ها بخشی از زنجیره تأمین هستند و این زنجیره‌ها هستند که باهم رقابت می‌کنند و خودشان نیروی انسانی ماهری را در آینده تربیت می‌کنند و درواقع اینجاست که مهارت به زنجیره تأمین نیروی انسانی تزریق می‌شود.»

بخش مهمی از زنجیره تأمین نیروی انسانی توجه ویژه به مهارت است

وی افزود: «در طول تاریخ ایرانی‌ها همواره مهارت داشته‌اند و بخش مهمی از زنجیره تأمین نیروی انسانی توجه ویژه به همین مهارت بوده است. این نیروی ماهر نه در ابتدای زنجیره است و نه در وسط یا انتهای زنجیره قرار می‌گیرد. همه جای زنجیره نیروی انسانی ماهر است.»

کار کردن بچه‌ها در تابستان آن‌ها را برای مشاغل آینده آماده می‌کرد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: «اگر نیروی انسانی ماهر تربیت شود، زنجیره تأمین ما موفق عمل می‌کند. درگذشته خانواده‌ها فرزندان را برای کار آینده آماده می‌کردند به طوریکه بچه‌ها در خانه اگر خوراکی می‌توانستند آماده کنند در فصل تابستان بیرون از خانه می‌فروختند و آماده کارهای مهارتی می‌شدند.»

وی افزود: «متأسفانه سازمان فنی و حرفه‌ای در ایران در نگاه وزرا درجه بالایی ندارد درحالی‌که منشأ مهارت نیروی انسانی در اقتصاد از همین‌جاها تقویت می‌شود. برای کارآفرین شدن باید آموزش داد و مهم‌ترین سازمان باید سازمان فنی و حرفه‌ای باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار