پروژه مهر فرصتی مناسب برای معرفی خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - استاندارخراسان جنوبی، پروژه مهر را فرصتی مناسب برای معرفی استان دانست و گفت در زمینه اجرای پروژه مهر و نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس، بین استان‌ها رقابت جدی است و هر استانی سعی دارد در استفاده از ظرفیت رسانه ملی، برای ارائه برنامه‌های خود پیشرو باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر فرصتی مناسب برای معرفی خراسان جنوبی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: دریافت عوارض ساخت و ساز از خیرین مدرسه‌ساز غیرمنطقی است و خیرین از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی معاف هستند.

وی، افزود: اصل و اساس مدرسه‌سازی از جمله وظایف ما است. حال اگر افرادی با نیت خیر برای جبران کاستی‌های آموزشی همراهی می‌کنند، نباید در زمینه صدور پروانه ساختمانی دچار مشکل شوند.

استاندار،با بیان این مطلب که در استانی همچون خراسان جنوبی، که با کمبود فضای آموزشی مواجهیم نه تنها باید خیرین مدرسه‌ساز مورد حمایت قرار گیرند، بلکه برخورداری خیران از تخفیفات و معافیت‌ها نیز اهمیت زیادی دارد؛ اضافه کرد: مصوبه آموزش و پرورش، تمکین به این قانون است، بنابراین خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساخت و ساز معاف هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عنوان کرد: اینکه شهرداری بیرجند اذعان دارد، در این زمینه شهرداری‌ها نیز مکلف به دریافت هزینه‌های پروانه ساختمانی از فضاهای آموزشی خیرساز هستند باید بررسی شود و مستندات در اختیار ما قرار گیرد.

قناعت افزود: شهرداری‌ها هرچند در ارائه خدمات به مردم از محل دریافت عوارض و هزینه‌هایی صدور پروانه‌های ساختمانی به مردم خدمات ارائه می‌دهند، اما باید در این زمینه از خیرین حمایت کنند و ما نیز کمک‌های مالی به شهرداری‌ را در دستور کار قرار می‌دهیم.

نماینده دولت در خراسان جنوبی، با نواخته شدن زنگ شروع سال تحصیلی جدید در شهرستان نهبندان و حضور در بین دانش آموزان مرزنشین این دیار کویری، موافقت کرد و ادامه داد: با توجه به سفر سال ۷۸ مقام معظم رهبری به این شهرستان و عنایت ویژه دولت به مناطق محروم، باید از این فرصت در آغاز سال تحصیلی حداکثر استفاده را ببریم.

استاندار خراسان جنوبی بر برنامه‌ریزی مناسب و ارائه برنامه‌هایی در خور توجه، بر مشاهده برنامه های شورای پروژه مهر آموزش و پرورش و نواخته شدن زنگ شروع سال تحصیلی از رسانه ملی تأکید کرد و گفت: کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، مدیون امام حسین (ع) است.

وی ، با اشاره به ایام محرم و صفر، خاطرنشان کرد: اگر کشور در این مدت حفظ شده و یک وجب از خاک وطن به دست متجاوزان نیفتاده، به این دلیل است که کشور به تأسی از امام حسین (ع) در قیام عاشورا، تن به ذلت نداد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: زمانی که دست ما خالی بود و به لحاظ تجهیزات و امکانات دفاعی شرایط مطلوبی نداشتیم، جلوی تجاوز دشمنان ایستادیم، امروز که به لطف پیشرفت‌های عالی و خوبی که در ارتش و نیروهای مسلح شاهد آن هستیم، هیچ عاملی نمی‌تواند کشور را تهدید کند.

وی اذعان کرد: با تدبیر دولت برای جراحی اقتصادی و اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، به زودی گردنه سخت مشکلات اقتصادی را هم پشت سر می‌گذاریم و به توفیق خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار