آوا صبوری*

آرزویم این است که با رهبر عزیزم مصاحبه کنم

۱۷ مرداد سالروز جاودانگی خادم علم و فرهنگ میهن اسلامی شهید صارمی است و به‌مناسبت روز خبرنگار تصمیم گرفتم دلنوشته‌ای در این خصوص بنویسم.

کد مطلب: ۱۳۰۰۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آرزویم این است که با رهبر عزیزم مصاحبه کنم

8 ساله بودم که از طرف مدیر دبستان به خبرگزاری پانا معرفی شدم، با بررسی کارهای خبرنگارهای پانا در اینترنت با توجه به سن کمی که داشتم باور نداشتم که بتوانم قدمی در راه اهداف پانا بردارم‌. اما با تلاش‌ که در عرصه خبرنگاری ‌و تجربه‌هایی که کسب کردم، خلاف این تصور برایم ثابت شد.

وقتی با راهنمایی‌های خانم جنتی، رابط خبرگزاری پانا در شهرستان اولین خبرم در سایت ثبت شد، انگار تازه متولد شده بودم. تمام خستگی‌هایم تمام شده بود. با تشویق اطرافیان بیشتر برای کار خبرنگاری ترغیب می‌شدم چون به هدفم نزدیک‌تر می‌شدم، در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و در مراسم‌ها حضور پیدا می‌کردم، عکس می‌گرفتم، متن می‌نوشتم و فیلم‌برداری می‌کردم، از طریق مصاحبه با مسئولین اعتماد به‌نفس بالایی پیدا کردم و در آخر کلیپ درست می‌کردم و برای ثبت‌شدن در سایت و انتشارشان لحظه‌شماری می‌کردم.

بارها شد که با تمام زحمتی که کشیده بودم گزارش‌های خبری من به خاطر مشکلاتی مثل کیفیت صدا ‌یا تصویر در سایت ثبت نشد، اما دلسرد نشدم. به سراغ مشاهده‌ گزارش‌های خبری خبرنگاران به‌نام کشور رفتم و با مطالعاتی در زمینه نگارش متن، نحوه تهیه درست فیلم و عکس، طرز درست صحبت کردن و نحوه کار خبری سعی کردم نقاط ضعف کار خودم را تقویت کنم.

من به خودم ایمان داشتم و خدای بزرگ هم در همه مراحل من را یاری می‌کرد و در این راه دست‌های مهربانی دستم را گرفتند تا از پله‌های موفقیت بالا بروم، بی‌شک این تشویق‌ها و زحمات مربیان و مسوولان دلسوزی چون خانم جنتی و آقای خلیفه و پدر و مادر و آموزش‌های مادربزرگم بود که امروز من این‌چنین به خودم می‌بالم.

اکنون علاوه بر فعالیت‌های خبرنگاری مشغول آموزش تهیه خبر به برادر کوچکم هستم که تازه امسال به کلاس اول می‌رود.

آرزویم این است که یک گزارش خبری از رهبر عزیز کشورم تهیه کنم و با ایشان شخصا مصاحبه کنم و امیدوارم که هر چه زودتر به این هدف و آرزوی بزرگم برسم.

در آخر من، آوا صبوری، سرباز کوچک و دست به قلم پانا روز خبرنگار را به همه‌ اساتید، رابطین و خبرنگاران پانا و تمام آموزش و پرورشی‌های عزیز تبریک می‌گویم.

*دانش‌آموز خبرنگار پایه چهارم ابتدایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار