سردبیر پایگاه خبری شرق مازندران:

خبرنگاران فرهیخته‌ترین قشر جامعه هستند

مازندران (پانا) - سردبیر پایگاه خبری شرق مازندران اظهار کرد خبرنگاری با فرهیختگی گره خورده است و خبرنگاران فرهیخته ترین قشر جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران فرهیخته‌ترین قشر جامعه هستند

محمد مبرا سردبیر پایگاه خبری شرق مازندران از خبرنگاران اهل میاندورود با بیست سال سابقه فعالیت در عرصه خبر و رسانه به مناسبت روز خبرنگار با پانا گفت و گو کرد.

محمد مبرا گفت: از دوره ی نوجوانی وارد وادی قلم و شعر و مقاله شدم؛ علی رغم اینکه رشته ی تحصیلی ام کامپیوتر بود به دنیای نوشتن و شعر و ادب علاقه ویژه ای داشتم و این موضوع به مرور زمان برایم تبدیل به دغدغه ای اجتماعی شد که برای رفع مشکلات مردم قلم بر دست گیرم.

وی افزود: در دوره ای که وبلاگ نویسی رواج یافته بود وبلاگی سیاسی اجتماعی راه انداخته بودم، نوشته ها، مقاله ها و یادداشت هایم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و زمینه ای شد تا فعالیت های رسانه ایم را در سنین نوجوانی و قبل از ۲۰ سالگی شروع کنم.

مبرا بیان کرد: در دوره دانش جویی هم با بعضی از نشریات و رسانه های ملی کار‌ می کردم که بازخورد بسیار خوبی را به همراه داشت. بالاخره تصمیم گرفتم برای تحقق روحیات آرمان گرایانه ام و ساخت جامعه ای بهتر قدمی بزرگ تر و محکم تر بردارم و در سال ۹۰،۹۱ با همراهی جمعی از بزرگان و چهره های سیاسی اجتماعی، رسانه ای رسمی به اسم شرق مازندران را با هدف بررسی و حل موضوعات و مشکلات شرق استان مازندران راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: راه اندازی این رسانه احساس مسئولیتم را خیلی بیشتر کرد و به مرور دغدغه فکری که نسبت به موضوعات داشتم تبدیل شد به یک آرمان شد و برای رسیدن به آن همچنان درحال جنگیدنم تا روزی برسد که مردم منطقه، استان و کشورم کمترین دشواری ها را داشته باشند.

سردبیر پایگاه خبری شرق مازندران عنوان کرد: شیرین ترین چیزی که دنیای رسانه به من هدیه کرد این است که بعد از سال ها تلاش، طرح ها و ایده ها و پیشنهاد هایم توسط‌ مسئولین پیگیری می شود.

وی در رابطه با فعالیت های خویش توضیح داد: در حوزه ی برند سازی سال ها مطالعه و فعالیت کردم و قلم چرخاندم و اکنون از اینکه می بینم برند سازی به طرح و مسئله ای عمومی تبدیل شده و هر شهرستان محصول کشاورزی، اقتصادی و یا فرهنگی خودش را به عنوان یک برند مطرح و از آن برای معرفی استفاده می کند، خرسندم و امیدوارم که این مهم ترویج یابد و در عرصه های کشوری و بین المللی هم مطرح شود و به نقطه قوت استان مازندران تبدیل شود.

محمد مبرا تصریح کرد: مهم ترین اصلی که همیشه در زندگی رسانه ای من حاکم بود این است که همه ی مشکلات ما زیر بنای فرهنگی دارند یعنی اگر فرهنگ سازی درستی انجام بشود همه ی مشکلات در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... برطرف خواهد شد، پس اگر معضلی وجود دارد باید از دید فرهنگی بررسی و حل شود.

وی اضافه کرد: به نظر من خبرنگار و یک فعال رسانه ای باید شخصیتی جامع الشرایط باشد؛ بعنوان مثال شما اگر ورزش را لمس نکرده باشید، نمی توانید داور خوب و یا کارشناس خوب باشید. اگر اقتصاد نخوانده باشید، نمی تونید یک مدرس اقتصاد ماهر بشوید، پس زمانی می توانید در کنار اطلاع رسانی، ایده پردازی و نظریه پردازی کنید؛ که اشراف کامل و کافی نسبت به موضوعات داشته باشید.افرادی باید در عرصه خبر و رسانه پا گذارند که دغدغه مندی و اطلاعات کامل نسبت به زمینه های مختلف داشته باشند تا بتوانند جامعه را بسازند.

محمد مبرا بیان کرد: کسی که قلم بر دست می گیرد باید مطالعه و تسلطش از مسئول مربوط به موضوع مورد بررسی بیشتر باشد، باید قوی تر و قدرتمند تر از او مطالبه کند و حرفی برای گفتن داشته باشد تا به هدف خویش برسد در غیر این صورت با وعده و کلمات از مسیر منحرف و گمراه خواهد شد.

وی در پایان افزود: خبرنگاری با فرهیختگی عجین شده و پیونده خورد و از دید من خبرنگاران فرهیخته ترین قشر جامعه هستند.

دانش آموز خبرنگار: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار