*محمد صادق بهرامی پور*

کار و فکر و قلم خبرنگار می‌تواند باعث مرگ و نجات جامعه شود

در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کار و فکر و قلم خبرنگار می‌تواند باعث مرگ و نجات جامعه شود

خبرنگاران می‌توانند به چشم یک تهدید یا یک فرصت نگریسته شوند و این خبرنگار است که باید در جامعه بخوبی جایگاه خود را بیابد. در یک جامعه چند صدایی است که کار خبرنگار دیده و شنیده می‌شود. خبرنگاران فریادگران آزاده ای هستند بر علیه بی‌عدالتی ها و قانون شکنی ها و از این رو ؛ جان برکفانی می‌باشند که کارشان اگر خدایی باشد ؛ کارستان است.

خبرنگاران، یک سیستم پایش زنده، دیده بانی و رصدخانه ۲۴ ساعته جریان امور و عملیات کشور هستند که به صورت حرفه ای؛ تخصصی و بیطرفانه؛ بر فرآیندهای مختلف اقتصادی سیاسی فرهنگی اجتماعی (داخلی و خارجی) نظارت و کنترل می‌نمایند. برای همین است که تشکلی بنام خبرنگاران بدون مرز هم موجودیت یافته تا برای کار خبرنگار ؛ جغرافیا و حد و مرز قائل نباشیم.

خبرنگار آموزش دیده دانا دچار قضاوت عجولانه و تصمیم گیری عجولانه نمی‌شود. خبرنگار زبده و ماهر ؛ آینده پژوه است تحلیلگر است، اهل حساب و کتاب است. چرا که خبرنگار ؛ چشم بینا و گوش شنوا و قلب تپنده جامعه است.

کار و فکر و قلم خبرنگار می‌تواند باعث مرگ و نجات جامعه شود. خبرنگار با چرخش قلم خود می‌تواند سازنده یا تخریب کننده باشد. خبرنگار باید وجدان حرفه ای داشته و به ارزشهای اخلاق حرفه ای پایبند باشد. خبرنگار خوب ؛ یک مونس و همدم صاف و صادق برای محرومان و مظلومان و ستم دیدگان است. خبرنگار پاک و سالم بدنبال تامین منافع عامه است. کار خبرنگار ؛ خون دل خوردن و غصه خوردنهای فراوان دارد. خبرنگار مخزن اسرار است. او چیزهایی می‌داند و می‌بیند که غم انگیز و اعصاب خرد کن است. اما او باید مقاوم ؛ صبور ؛ باگذشت و دریادل باشد. گاهی اوقات متاسفانه باید کتک خور خوبی و فحش خور خوبی باشد و این هم چیزی است که هست.

*دانش آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار