مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

حضرت قاسم(ع) با اهدای جان خود، ولایت‌پذیری را به منصه ظهور گذاشت

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت حضرت قاسم با وجود سن کم در روز عاشورا با نثار جان خود، فرهنگ ولایت‌پذیری را به منصه ظهور و بروز گذاشت.

کد مطلب: ۱۲۹۸۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
حضرت قاسم(ع) با اهدای جان خود، ولایت‌پذیری را به منصه ظهور گذاشت

علی اسماعیلی امروز در سوگواری دانش‌آموزی احلی من العسل که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: ششمین روز از ماه محرم به نام نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع) نامگذاری شده که در عین پایین بودن سن در نهایت درجه اعتلا قرا گرفت.

وی با بیان اینکه امروز برای بزرگداشت شهید نوجوان کربلا در این محفل جمع شده‌ایم، خاطرنشان کرد: نوجوانان و دانش‌آموزان امروز با اجتماع در سوگواری احلی من العسل، قدم در جایگاهی بردارند که حضرت قاسم(ع) با درک صحیح و درستی که از ولایت‌پذیری داشت و از خود نشان داد، برداشت.

اسماعیلی افزود: هدف از اجتماع امروز این است که احساسات پاک و بی‌شائبه نوجوانان در مسیری قرار گیرد که درک درستی از فرهنگ امام‌شناسی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: حضرت قاسم ابن الحسن(ع) با وجود صِغَر سنی که در روز عاشورا داشت، کلمات و درخواست‌هایی از عموی خود سیدالشهدا به عنوان مولا و ولی زمان برای حضور در میدان جنگ داشت تا شیرینی، حلاوت و عسل شهادت را بنوشد.

وی تصریح کرد: همه اینها در زیر سایه فرهنگ و شناخت صحیح و درست از موضوع مهم ولایت و امام زمان است.

اسماعیلی با اشاره به ولایت‌پذیری در تاریخ معاصر ابراز کرد: ایران اسلامی نیز در تاریخ معاصر با تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز در سطح کشور و بیش از 500 شهید نوجوان در استان زنجان قدم در مسیر شناخت ولایت فقیه و امام زمان(عج) گذاشته تا با تاسی از حضرت قاسم(ع) با کسب معرفت و شناخت امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشان بتوانیم در مسیر اطاعت از ایشان قدم برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر امروز به ولایت‌پذیری حضرت قاسم(ع) تاکید می‌شود به خاطر این است که آن حضرت در سایه ولایت‌پذیری و عمل به آن درجه نهایت امر به معروف و نهی از منکر در زمان خود را با نثار جانش به منصه ظهور و بروز گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه امروز بیشترین نیاز به امر به معروف و نهی از منکر داریم، گفت: با تاسی از حضرت قاسم(ع) در این مسیر می‌توانیم وظیفه آمر به معروف و ناهی از منکر را محقق کنیم.

اسماعیلی افزود: نوجوانان امروز با حضور در این اجتماع اعلام می‌کنند که اگر حضرت قاسم(ع) با اهدای جان خود امر به معروف و نهی از منکر را به منصه ظهور گذاشت ما نیز با تبعیت از ولایت فقیه این مسیر را طی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار