همزمان با ششمین روز از ماه محرم

سوگواره احلی من العسل درمهدیه بهاباد برگزار شد

بهاباد (پانا) - دهمین سوگواره «احلی من العسل» (نوجوانان عاشورایی) به مناسبت ششم محرم سالروز شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) امروز (پنج شنبه ) در مهدیه بهاباد با حضور هیئت‌های دانش‌آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره احلی من العسل درمهدیه بهاباد برگزار شد

در روز ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) دانش‌آموزان و نوجوانان بهاباد با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بهاباد در این مراسم در سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهادت قاسم بن الحسن هدف از برگزاری این سوگواره را الگو قرار دادن شخصیت حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان دانست و گفت: همچنین این برنامه با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با عنایت به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت برگزار می‌شود.

عباسعلی خواجه رحیمی بیان کرد: در این گردهمایی که هر ساله به یاد قاسم ابن الحسن برگزار می‌شود، امروز هم جوانان و نوجوانان در رثای این جوانان رشید کربلا بر سر و سینه زدند و و اشک ماتم ریختند.

وی با بیان اینکه نوجوان‌های امروز برای مشخص کردن مسیر زندگی خود به یک الگوی مناسب و چهره شاخص نیاز دارند، بهترین الگو‌ برای نوجوانان و جوانان را شهدای واقعه کربلا دانست.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بهاباد گفت: سوگواره «احلی من العسل» نیز هر سال در روز ششم محرم برگزار می‌شود و امسال هم با استقبال بسیار پرشور دانش‌آموزان همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار