مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت توجه ویژه به کیفیت آموزش‌ها و نگاه‌داشت معلمان مدارس غیردولتی

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت از مدیران مدارس غیردولتی و متولیان این حوزه انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای در مسیر کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها با محوریت معلم به‌ویژه در نگاه‌داشت معلمان تاثیرگذار در مدارس غیردولتی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه ویژه به کیفیت آموزش‌ها و نگاه‌داشت معلمان مدارس غیردولتی

علی اسماعیلی امروز در آیین افتتاح دوره توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان مقطع ابتدایی مدارس غیرانتفاعی استان زنجان اظهار کرد: تکثّر حضور معلمان در این دوره نشان‌دهنده اهمیت و وزانت مدارس غیردولتی و همچنین وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

وی با اشاره به وجوه تمایز مدارس دولتی و غیردولتی خاطرنشان کرد: مخاطبان مدارس دولتی و غیردولتی، دانش‌آموزان و اولیا هستند اما خانواده‌ها در مدارس غیردولتی با نگاه و دیدگاه خاصی حضور دارند و احساس می‌کنند که نتیجه متفاوت‌تری در این مدارس می‌گیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه به همین دلیل شاید دایره مسئولیت معلمان در مدارس غیردولتی، حساس‌تر از مدارس دولتی باشد، افزود: گرچه آموزش و پرورش نسبت به تعلیم و تربیت در مدارس دولتی نیز ورود جدی داشته و هیچ کمبودی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: همکاران شاغل در مدارس دولتی و هم مدارس غیردولتی، جزء خانواده بزرگ دستگاه تعلیم و تربیت استان و کشور هستند و تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همکاران شاغل در مدارس غیردولتی، نگاه خاص و حرفه‌ای به نحوه تدریس خود دارند که امیدواریم این نگاه را تعمیق ببخشیم، گفت: 8.7 درصد مدارس استان شامل مدارس غیردولتی است که بخش عمده آن‌ها در مقطع ابتدایی هستند.

اسماعیلی با اشاره به مواجهه دستگاه تعلیم و تربیت استان با خواسته‌های مختلف از جانب دستگاه‌های مختلف اجرایی اظهار کرد: بیشترین علاقه‌مندی دستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش به‌ویژه در دوره ابتدایی است.

وی خاطرنشان کرد: همین نگاه دستگاه‌های غیرتخصصی به ظرفیت آموزش و پرورش، تلنگری است تا بدانیم که اگر قرار باشد تغییر و تحولی در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد، ریشه آن از دوران ابتدایی آغاز می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه شغل معلمی، ایثارگری بوده و معلمان مقطع ابتدایی، جزء ایثارگرترین معلمان هستند، گفت: معلمان، قدم در مسیر حرفه‌ای می‌گذارند و در این مسیر تشخیص می‌دهند که چه رفتاری در شرایط گوناگون از خود بروز دهند تا تاثیرگذاری بیشتری در مخاطبان داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه موسسان و مدیران مدارس غیردولتی، مخاطبان پنهان این دوره هستند، ابراز کرد: مدیران و موسسان مدارس غیردولتی در نگاه‌داشت نیروهای کیفی، امعان نظر بیشتری داشته باشند چرا که تغییر و جابه‌جایی نیروها گاهی لطمه‌های زیادی به کیفیت فعالیت‌ها وارد می‌کند.

وی بیان کرد: از مدیران مدارس غیردولتی و متولیان این حوزه انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای در مسیر کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها با محوریت معلم به‌ویژه در نگاه‌داشت معلمان تاثیرگذار در مدارس غیردولتی داشته باشند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه معلمان مدارس غیردولتی و تفاوت آن‌ها با معلمان رسمی آموزش و پرورش اظهار کرد: اخیراً نگاه ویژه‌ای به مدارس غیردولتی معطوف شده و اتفاقاتی در آینده شغلی و بهره‌مندی از شرایط شغلی مناسب خواهد افتاد تا از ظرفیتی که تجربه‌اندوزی شده در مسیر جذب معلمان رسمی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه این مهم از شرایط حاکم بر دولت و مجلس و پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش استنباط می‌شود، اظهار کرد: هر چند ممکن است زمانبر باشد اما امیدواریم اتفاقات مثبتی در آینده نه چندان دور در خصوص وضعیت شغلی معلمان مدارس غیردولتی بیفتد.

معلم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، انسانی بصیر و هدایتگر است

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ابتدای این آیین گفت: در بیان ارزش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با 2 مقلوه مواجه هستیم.

روح‌اله لطفی با بیان اینکه اول اینکه معلم را به عنوان انسان بصیر و هدایتگر می‌بینیم، اظهار کرد: معلم برای تربیت انسان‌های آینده باید بصیرت داشته باشد.

وی تصریح کرد: مورد دوم اینکه خود آموزش و پرورش نیز برای رسیدن به هدف مذکور ضرورت دارد نیروهای خود در تمام مدارس را تحت آموزش قرار دهد که امیدواریم این دوره، آغازی باشد تا به نتیجه مطلوب و مورد انتظار برسیم.

به گزارش پانا؛ دوره توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان مقطع ابتدایی مدارس غیرانتفاعی استان زنجان از 22 تا 24 مرداد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار