مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

رویکرد جدید سازمان دانش‌آموزی شناخت هویت ملی است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت رویکرد سازمان دانش‌آموزی با استقرار مدیریت جدید تغییر یافته و به سمت تقویت شناخت هویت ملی سوق پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد جدید سازمان دانش‌آموزی شناخت هویت ملی است

دیدار رئیس و مربیان و دانش‌آموزان منتخب سازمان دانش‌آموزی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، روز یکشنبه (23 مرداد) با حضور مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد.

علی اسماعیلی در این دیدار اظهار کرد: آموزش و پرورش، ارتباط با دانش‌آموزان به عنوان مخاطبان اصلی خود را در قالب چند تشکل دسته‌بندی کرده که به‌صورت شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی و با محوریت معاونت پرورشی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه خاص سازمان دانش‌‌آموزی در بطن آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نوعی نگاه خاص در گذشته به عقبه سازمان دانش‌آموزی وجود داشته اما امروز این نگاه با حضور مدیریت جدید به سمت تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، اصلاح شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نگاه مسئولیت‌پذیری به دانش‌آموزان دارد و از این رو تشکل‌های دانش‌آموزی فرصت و بستر مناسبی برای مسئولیت‌دهی به دانش‌آموزان هستند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان زنجان آمادگی دارد تا به عنوان استان پایلوت برای اجرای هر برنامه‌ای در جهت تقویت سازمان دانش‌آموزی قرار گیرد، گفت: سازمان دانش‌آموزی فعالیت‌های خود را با شاکله قبلی اما با رویکرد و محتوای جدید در پیش گرفته و در این راستا طرح 313 را همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سطح کشور اجرا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تعمیق طرح مذکور، سازمان دانش‌آموزی را در سطح کشور دچار تحول خواهد کرد، اظهار کرد: این طرح در راستای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناخت هویت ایرانی - اسلامی اجرا می‌شود و آموزش و پرورش نیز آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در حد توان از سازمان دانش‌آموزی حمایت‌های برنامه‌ای، معنوی و مادی را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی، یکی از محل‌های بروز تحصیل، تهذیب و ورزش است.

حضوری شدن فعالیت‌ها و دوره جبران و تثبیت یادگیری از مهمترین فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در سال 1401 گفت: استان زنجان دبیرخانه ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی کشور است که این برنامه‌ها با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر در زنجان افتتاح شد.

حسین میرزایی با بیان اینکه فعالیت‌های تابستانی امسال به دلیل تعطیلی فعالیت‌ها در 2 سال گذشته در پی شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی دارد، اظهار کرد: 2 اتفاق مهم در تابستان امسال افتاد که یکی، حضوری شدن برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی در پی کاهش بیماری کرونا برای ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان و دومی، برگزاری دوره‌های جبران و تثبیت یادگیری در تمام مناطق استان بود تا دانش‌آموزان از تحصیل خود عقب نمانند.

وی با اشاره به اهم اقدامات در فعالیت‌های تابستانی سال جاری خاطرنشان کرد: آزادسازی فضاهای ورزشی برای استفاده پدران و پسران و همچنین مادران و دختران در پایان هفته‌ها، جلب توجه وزارت آموزش و پرورش نسبت به فعالیت‌های استان، برگزاری اردوهای یک‌روزه، فعال کردن اردوگاه امام خمینی(ره) بعد از 2 سال تعطیلی به دلیل کرونا و پذیرش 1500 دانش‌آموز در آن، برگزاری اردو برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی و همچنین برنامه 7 در 7 که روزهای پنج‌شنبه اجرا می‌شود از جمله این اقدامات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار