مصوبات امروز هیات وزیران چه بود؟

کارگروه ملی زیارت با ارتقای جایگاه به شورای ملی زیارت تبدیل شد/ متولدان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهامدار می‌شوند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران مصوبات این جلسه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات امروز هیات وزیران چه بود؟

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات امروز هیات دولت، اظهار کرد: جلسه امروز هیات دولت به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد و موضوعات متعددی به تصویب هیات وزیران رسید. به منظور حمایت موثر از مسأله حل مشکلات زائرین محترم اماکن مقدس کشور، کارگروه ملی زیارت با ارتقای جایگاه به شورای ملی زیارت تبدیل شد و شورای ملی زیارت به ریاست شخص رئیس‌جمهور و عضویت برخی از اعضای مرتبط دولت از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر میراث فرهنگی، وزیر کشور، وزیر کار و عضویت تولیت آستان مقدس رضوی، آستان شاهچراغ و آستان حضرت معصومه و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی و استانداران استان‌هایی که میزبان اصلی زائران در کشور هستند، تشکیل شود. دبیر شورای ملی زیارت نیز استاندار خراسان رضوی خواهد بود.

سخنگوی دولت افزود: با توجه به حوادث طبیعی اخیر و سیل، وزیر اقتصاد پیشنهاد تخصیص منابعی به صندوق ملی حوادث طبیعی را داشتند که امروز در جلسه هیات وزیران گزارش کارشناسی ارائه شد و هیات وزیران مصوب کرد که با تخصیص منابعی صندوق حوادث طبیعی را احیا کند تا پرداخت خسارت با محوریت صنعت بیمه فراهم شود. این یک نوآوری با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود است.

وی اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال به این صندوق تخصیص یافت تا جبران خسارات را به صورت بیمه شده در سال جاری حمایت کند.

بهادری جهرمی درباره دیگر مصوبه نشست امروز هیأت دولت، گفت: صدور مجوز امضای موقت منشور مجمع همکاری سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو اکو که به منظور یکپارچگی کشورهای عضو اکو است، در نشست امروز داده شد تا وزیر اقتصاد بتواند مراحل عضویت در مجمع و امضای منشور را طی کند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از تأمین امنیت غذایی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و کمک به سرمایه‌گذاری و تقویت حوزه کشاورزی و حمایت از بخش خصوصی و فعالیت تعاونی‌ها در این حوزه، مشوق‌هایی تصویب شد که در قالب یارانه و سود و کارمزد تسهیلات بانکی به این حوزه‌ها تخصیص می‌یابد.

وی با با اشاره به تصویب آئین‌نامه اجرایی ایجاد نظام یکپارچه مدیریتی در بخش عمومی در نشست امروز هیأت دولت، اظهار کرد: این امر گام بزرگی در راستای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی داده‌های مالی در حوزه‌های عمومی می‌تواند باشد.

سهام یک میلیون تومانی برای متولدان ۱۴۰۰

بهادری جهرمی همچنین از اعطای بسته حمایتی دولت به خانواده‌ها برای فرزندآوری اشاره و اذعان کرد: این مصوبه مقرر می‌کند سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، سهام از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نوزادان متولد این دو سال واگذار شود. دولت مقرر کرد متناسب با تورم سالانه در سال‌های آتی این واگذاری سهام استمرار یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار