کارشناس اردوها و فوقبرنامه سازمان دانشآموزی قرچک:
نقش خانواده در پرکردن هوشمندانه اوقاتفراغت فرزندان، بسیار با اهمیت است
پایگاههای تابستانی با رویکرد غنیسازی اوقاتفراغت دانشآموزان تشکیل شده است
قرچک (پانا) - کارشناس اردوها و فوقبرنامه سازمان دانشآموزی قرچک، بر نقش پررنگ خانواده در هدایت فرزندان به پایگاههای تابستانی و تکمیل هوشمندانه و آگاهانه اوقاتفراغت تاکید کرد.
پرداختن به مقوله غنیسازی اوقاتفراغت ویژه دانشآموزان به جهت وسعت کار و حجم فعالیتها از اهمیت ویژهای برخوردار است. برنامهریزی جامع، منسجم و پرنشاط توسط دستاندرکاران تعلیم و تربیت می تواند فرصت مناسبی را برای نوآوری، ابتکار و تفکر فعال برای دانشآموزان ایجاد کند و شعار امسال اوقات فراغت ۱۴۰۱برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری «تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین» و «هر دانشآموز یک مهارت» است.
طاهره مروتی، کارشناس اردوها و فوقبرنامه سازمان دانشآموزی آموزش و پرورش شهرستان قرچک در گفتوگو با پانا در خصوص نقش پررنگ خانواد در هدایت فرزندان به پایگاههای تابستانی، بیان کرد: « تابستان، فرصتی طلایی برای دانشآموزان است که نقش خانواده برای هدایت فرزندان به پایگاههای تابستانی و فراهم کردن زمینه برنامهریزی و بسترسازی اصولی و درست برای شکوفایی استعدادها و خلاقیتهای دانشآموزان بسیار پررنگ و اثرگذار است.»
دانشآموزان سرمایههای گرانبهایی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند
کارشناس اردوها و فوق برنامه سازمان دانشآموزی آموزش و پرورش شهرستان قرچک، دانشآموزان را سرمایهای گرانبها برای کشور دانست و گفت: «پیشرفت هر کشوری بدون وجود دانشآموزان امکانپذیر نیست، دانشآموزان سرمایههای گرانبهایی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند؛ همان اندازه که انسان، به رعایت الگوهای دینی تعهد دارد در برابر اوقاتفراغت نیز مسئول است. پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: بیشتر مردم در دو خصلت دچار گمراهی و ضلالت هستند. یکی درباره سلامت و دیگری در زمینه فراغت که دچار یأس و ناامیدی میشوند. اوقاتفراغت برای دانشآموزان میتواند عرصهای برای کسب مهارت و افزایش شادکامی آنها شود.»
وی به ارزش برنامهریزی در زمان اوقاتفراغت اشاره کرد و با بیان سخن یک نویسنده انگلیسی گفت: « توانایی پر کردن هوشمندانه اوقاتفراغت آخرین محصول تمدن است؛ هر آموزشگاه باید برای ایجاد پایگاههای اوقاتفراغت یک سری اقدامات را انجام دهد که قبل از آن باید آموزشگاه در طی فعالیتهایی که برای اوقات فراغت در نظر گرفته است مستندات لازم را آماده داشته باشد؛ با توجه به شرایط آموزشگاه، می توانید یک سری از رشتهها را مدنظر داشته باشید. علاوه بر رشتههای تقویتی مانند ریاضی و زبان باید رشتههای مهارتی نیز در نظر بگیرید.»
پایگاههای تابستانی با رویکرد غنیسازی اوقاتفراغت دانشآموزان تشکیل شده است
مروتی با اشاره به هدف برگزاری کلاسهای اوقاتفراغت تصریح کرد: «کلاس های اوقاتفراغت با هدف ایجاد فضای پرنشاط و جذاب در مراکز و پایگاههای تابستانی، توجه به شرایط دانشآموزان، ایجاد فرصت آموزش و مهارتهای فردی، تقویت هویت دینی و ملی، کسب حدأقل یک مهارت توسط دانشآموزان، تقویت روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیتپذیری در دانشآموزان و ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری و در آخر پایگاههای تابستانی با رویکرد غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان تشکیل شده است.»
وی در پایان اظهار کرد: «علاوه بر رشتههایی که مدیر مدرسه در آموزشگاه برقرار کرده است پژوهشسرای باقرالعلوم، کانون ملائک، کانون پرورشی فکری، دارالقرآنها و سالنهای ورزشی که در سطح شهرستان قرچک وجود دارند برای دانشآموزان کلاسهایی را برگزار می کنند؛ همه تکالیف و اختیارات مدرسه در خصوص فعالیت پایگاههای تابستانی اعم از برنامهریزی، سازماندهی و کنترل نظارت و ارزیابی برعهده مدیر پایگاه است.»
دانش آموز خبرنگار: کیمیا قارلقی
ارسال دیدگاه