سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

اعلام آمادگی وزارت کار برای همکاری با آموزش و پرورش جهت مهارت‌پروری در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان

آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای حرکت جامعه به سمت اقتصاد دانش‌بیان دارد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه آمادگی هر نوع همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای مهارت‌پروری نیروی انسانی را دارد، عنوان کرد که متناسب با شرایط اقتصاد دانش‌بنیان باید روی نیروی انسانی بامهارت سرمایه‌گذاری کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی وزارت کار برای همکاری با آموزش و پرورش جهت مهارت‌پروری در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان

بعد از طرح شعار سال با تأکید بر توجه ویژه به دانش‌بنیان‌ها خبرگزاری پانا در قالب پرونده‌ای به بررسی اثرگذاری آموزش و پرورش در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان پرداخته است. آنچه عموماً کارشناسان بر آن تأکید داشتند این بود که باید نیروی ماهری تربیت شود که بتواند دانایی را به توانایی و دانش را به مهارت و عمل تبدیل کند.

این مسئله که نیروی انسانی در اقتصاد دانش‌بنیان زیربنا و اصل است مورد تأکید بود و کارشناسان بر نهادینه‌کردن تفکر اقتصادی در بین دانش‌آموزان از همان سنین کودکی تأکید داشتند.

پتانسیل آموزش و پرورش در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش اقتصاد دانش‌بنیان از سوی آموزش و پرورش گفت: «هر فرصت و ظرفیتی باشد که بخواهیم به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم قطعاً در آموزش و پرورش است. از این‌ رو باید بتوانیم از امکانات آموزش و پرورش برای رسیدن به این مهم استفاده کرد.»

پیشنهاد همکاری وزارت کار به وزارت آموزش و پرورش

زاهدی وفا اظهار کرد: «وزارت کار هم به‌صورت هم‌افزایانه با نهاد آموزش و پرورش همراه است و از پیشنهادهای این نهاد استقبال می‌کند. این پیشنهادها از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در وزارت کار قابل‌ پیگیری است و می‌توان همکاری مشترک خوبی را در این فضای تعاملی که وجود دارد تجربه کرد.»

نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه در اقتصاد دانش‌بنیان است

زاهدی وفا با اشاره به اینکه در فضای قانونی امکان همکاری میان دو وزارتخانه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان وجود دارد، اظهار کرد: «یکی از شاخه‌های مهم و زیربنایی اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی است. مهمی که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته سال‌ها به آن توجه کرده‌اند.»

سرپرست وزارت کار اظهار کرد: «در بازار کاری که در فضای اقتصاد دانش‌بنیان تعریف می‌شود باید برای آموزش نیروی انسانی و مهارت‌پروری سرمایه‌گذاری کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار