تبدیل صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به پاتوق دوستداران فرهنگ

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت با توسعه محوطه و فضا‌های صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی این مجموعه به پاتوق دوستداران فرهنگ، هنر و تاریخ تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۸۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل صحن بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به پاتوق دوستداران فرهنگ

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در گرامیداشت سالروز ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: مجموعه شیخ صفی‌ در گذشته تنها جنبه موزه‌ای و بازدید داشت، اما اکنون با اقدامات صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها در صحن قیزیل‌باشلار و نگارخانه شاه اسماعیل صفوی، آموزش و فروش صنایع‌دستی و حضور فعال هنرمندان و فرهیختگان شهر این مجموعه رونق بیشتری گرفته است.

وی ادامه داد: احیای دروازه عالی در ضلع شمالی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و ایجاد اتاق جلسه وی آی پی که از تعهدات هنگام ثبت جهانی مجموعه بود، تبدیل محوطه آجربری به صحن قیزیل‌باشلار، بازگشایی محوطه مجموعه با تملک بانک ملی و چند مغازه و اضافه شدن ۱۱ موزه به موزه‌های مجموعه از جمله اقدامات مهم چند سال اخیر در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای گسترش آن بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه استحکام‌سازی مدرسه پورسینا و حضور انجمن‌های مردم نهاد در این مجموعه، آجرفرش و ساماندهی شهیدگاه و ایجاد یادمان شهدای جنگ چالدران، نصب ۷۰ دوربین مدار بسته در مجموعه برای حفاظت از این اثر تاریخی و ساماندهی مخزن آثار باستانی و ایجاد مخزن جدید برای نگهداری آثار تاریخی استان را از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه تاریخی عنوان کرد.

فلاحی افزود: اجرای طاق‌نما در ضلغ غربی مجموعه، نصب نرده و روشنایی در محوطه P۱، کاشی‌کاری در دروازه و ساماندهی محوطه‌های بازگشایی شده نیز هم‌اکنون ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار