رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای:

طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار با همکاری اتاق اصناف اجرایی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌گوید طرح مهم مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار تعریف شده است که با کمک اتاق اصناف اجرایی می‌شود و انقلاب اساسی در حوزه اشتغال ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۹۷۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار با همکاری اتاق اصناف اجرایی می‌شود

غلامحسین حسینی‌نیا، رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور درآیین جشنواره ملی مهارت گفت: «این سازمان در گام دوم انقلاب عزم دارد تا در نهضت ایجاد اشتغال فعال شود و با تاکید برتوانمندی‌های نیروی کار طرح‌های مهندسی در دست اقدام دارد.»

وی افزود: «امروز بیش از ۱۲ هزار آموزشگاه خصوصی و آزاد در کشور وجود دارد . همچنین ۶۴۰ مرکز دولتی داریم و ۵ هزار مربی که در بخش دولتی جهاد می‌کنند.»

حسینی‌نیا درباره فعالیت این سازمان در زمینه استانداردسازی گفت: «۳هزار و ۷۰۰ استاندارد شایستگی حرفه‌ای ایجاد شده است. همچنین طرح مهارت‌آموزی هیبریدی و طرح نخلستان را در دست اجرا داریم.»

وی افزود: «همچنین طرح مهم مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار تعریف شده است که با کمک اتاق اصناف اجرایی می‌شود و انقلاب اساسی در حوزه اشتغال ایجاد می‌کند.»

حسینی‌نیا گفت: «این طرح بیش از همه ظرفیت‌های دولتی و خصوصی می‌تواند در محیط واقعی کار موثر باشد و منجر به یادگرفتن کار عملی و میدانی می‌شود.»

وی افزود: «مهارت‌آموزی، علم نافع را به عمل صالح تبدیل کرده و زمینه را برای اشتغال ایجاد می‌کند.»

در پایان این جشنواره به صورت همزمان و متمرکز ۷۰ آموزشگاه آزاد و فنی و حرفه‌ای و ۱۴۰ مرکز بین کارگاهی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار