رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای نایین:

تنها راه برون رفت از معضل بیکاری، آموزش‌های مهارتی است

اصفهان (پانا) - رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان نایین گفت تنها راه برون‌رفت از معضل بیکاری و یکی از فاکتورهای موثر استفاده از آموزش‌های مهارتی است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تنها راه برون رفت از معضل بیکاری، آموزش‌های مهارتی است

رضا پوربافرانی، رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای نایین به مناسبت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای، به معرفی و بررسی خروجی این مرکز پرداخت و اظهار کرد: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری و یکی از فاکتورهای موثر، استفاده از آموزش های مهارتی است که می تواند بسیاری از جوانان و نوجوانان ما را در عرصه های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی یاری دهد.

وی افرود: سازمان آموزش فنی حرفه ای به عنوان متولی آموزش های غیررسمی در کشور و در حوزه های خدمات، کشاورزی و صنعت در قالب استانداردهای آموزشی، آموزش های مورد نیاز بازار کار را ارائه و آموزش می‌دهد.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای نایین ضمن توصیه به فراگیری دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان از پتانسیل و فرصت های آموزش مهارتی با توجه به رشته های تحصیلی و دارا شدن پنجه های کارآمد، از طرح آموزش دوگانه صحبت کرد و گفت: طرح آموزش دوگانه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای مسیر رسیدن به اشتغال را کوتاه تر خواهد کرد و با استفاده از محیط آموزش کارگاهی که بخشی از آموزش در کارگاه ها و بخشی در اصناف مختلف و صنایع مرتبط و حرفه های مربوطه اتفاق می افتد؛ کمک می‌کند فرد کارآموز در مسیر کوتاه تری به اشتغال برسد.

پوربافرانی ادامه داد: این طرح در سطح شهرستان نایین دنبال و در آخرین مرتبه، متناسب با نیاز شرکت آرافن در بخشcnc چهل نفر از خواهران آموزش دیده و مشغول کار شدند.

به گفته وی، در هفته ملی مهارت امسال،مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان نایین در هر روز از این هفته برنامه های مخصوص به خود را دارد که از اهم برنامه ها می‌توان به غبارروبی گلزار شهدا، میز خدمت، کمیته مهارت، دیدار با مسئولین شهرستان، افتتاح ۵ آموزشگاه فنی و حرفه ای، برپایی ایستگاه های نمایشگاهی،افتتاح کارگاه تراش کاری سنگ های قیمتی اشاره کرد.

گفتنی است در هفته ملی مهارت،بازدید از تمامی آموزشگاه های آزاد و فنی حرفه ای در سطح شهرستان برای عموم مردم رایگان و بلامانع است.

سازمان آموزش فنی حرفه ای و پرداختن به بحث مهارت آموزی قبل از انقلاب اسلامی ایران در کشور وجود نداشت. این حرکت پویا و بانشاط و ورود افراد به بازار کار و اشتغال زایی یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی در کشور است که باید در فرمان جهاد تبیین، موضوعات مهارت آموزی و آموزش های مهارتی را نیز در مقایسه با قبل از انقلاب، در زمان حال تبیین کرد. مردم عزیز کشور به رایگان می‌توانند از آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای این سازمان به رایگان بهره مند شوند. گواهینامه مهارت این سازمان اعتبار بین المللی در سازمان های مختلف خارج از کشور را دارد که می‌تواند مسیر حرکت شخص جهت اشتغال زایی و کارآفرینی را تسهیل کند.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار