مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

طرح جهادی درمانگر حاصل حرکت جهادی، انقلابی برای سلامت دانش‌آموزان است

فشافویه (پانا) - مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت این طرح حاصل حرکت جهادی، انقلابی و هیأتی در حوزه پزشکی و سلامت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح جهادی درمانگر حاصل حرکت جهادی، انقلابی  برای سلامت دانش‌آموزان  است

مسعود بهرامی، مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در مراسم افتتاحیه طرح ادوی جهادگران درمانگر در فشافویه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: مجموعه‌ای که در این روز باشکوه در خدمتشان هستیم شامل چهار گروه است که سه گروه از همکاران و همراهان خارج از بدنه آموزش و پرورش هستند و شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، دانشگاه پزشکی ایران و دانشکده پزشکی شهید بهشتی است که در این طرح با ما همکاری می‌کنند؛ یک گروه نیز از همکاران واحدهای سلامت، مراقبین بهداشت و پزشکان اداره کل آموزش و پرورش در این طرح مشارکت کردند و قرار است در تابستان ۱۴۰۱ و بعد از دوره نامناسب و نامطلوب کرونا، با یک پایش و پالایش اساسی در حوزه سلامت، مهر باشکوه و سالم و برپایه سلامت برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی افزود: این طرح به صورت نمادین در فشافویه به عنوان یکی از مقاصد هدف ما در حال افتتاح است و با همکاری این ۴ گروه توانستیم در گستره شهرستان‌های استان تهران در جاهایی که نیاز به توجه داشتند، شرایط اجرای این طرح را فراهم کنیم.

بهرامی بیان کرد: در این مرحله مراقبت‌های اولیه، دندانپزشکی، سلامت، تندرستی بدنی و تناسب اندام، مراجعات اولیه انجام خواهد شد. اگر به تشخیص پزشکان، دانش‌آموزی نیاز به ارجاع یا برنامه‌ریزی و ویزیت تخصصی داشته باشد، همکاران ما در پشتیبانی این طرح، دانش‌آموزان را به پزشک متخصص ارجاع خواهند داد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران اظهار کرد: امیدواریم در این پایش‌ها شرایط به گونه‌ای باشد که هیچ دانش‌آموزی نیاز به مراقبت ویژه‌، رسیدگی تخصصی و بررسی‌های بیشتر نداشته باشد. این در حالی است که شرایط طوری پیش‌بینی شده که اگر نیاز به مراقبت ویژه شد، در مراحل بعدی هم پشتیبان آنها باشیم.

بهرامی تصریح کرد: علامت مشخصه‌ این اتفاق و آنچه که این اتفاق مبارک را به سمت سلامت و پایش سلامت در شهرستان‌های استان تهران از بقیه موارد مشابه برجسته و متمایز می‌کند، این شرایطی است که در قالب‌های خارج از فضای مرسوم اداری، اتفاق می‌افتد.

وی افزود: هیچ یک از پزشکان و بهداشت‌یارانی که در این طرح مشارکت می‌کنند، بر اساس وظیفه ساعتی و برنامه اداری‌شان حاضر نیستند، بلکه از روی همدلی، احساسی که به همنوع خود دارند، در قالب یک اردوی جهادی و هیات سلامتی فعالیت می‌کنند که کار بسیار ازرشمندی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران خاطرنشان کرد: اینکه همکاران ما در دانشگاه‌ها و حوزه سلامت به بنده به عنوان خدمتگزار در اداره کل آموزش و پرورش و دانش‌آموزان عنایت داشته‌اند و خارج از شرایط عادی، در قالب یک کار جهادی و انقلابی فعالیت می‌کنند، مصداقی است از یک حرکت انقلابی و جهادی است که ریشه‌یابی می‌کند.

مسعود بهرامی گفت: ما اگر بتوانیم سلامت را در دانش‌آموزان به نحوی مدیریت بکنیم که کارهای خوبی در این این زمینه اتفاق بیفتد، مطمئنا پایه‌ریزی و مبنایی برای اتفاقات بعدی خواهد بود. ما اگر دانش‌آموزان سالمی داشته باشیم، می‌توانیم برای آموزش خوب برنامه‌ریزی کنیم و در حوزه‌های تربیتی، مشاوره‌ای و در همه بخش‌هایی که در آموزش و پرورش موظف هستیم، برای این دانش‌آموزان برنامه داشته باشیم،پس این سلامتی و تندرستی مقدمه‌ای خواهد شد برای اتفاقات خوب در آموزش و پرورشکه حاصل حرکت جهادی، انقلابی و هیأتی در حوزه پزشکی هست.

خبرنگار: مهدیه سادات حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار