وزیر آموزش و پرورش در مراسم نکوداشت زنده‌یاد جواد موفقیان:

امروزه انسان‌ها با میزان مسئولیت اجتماعی‌شان ارزیابی می‌شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در مراسم نکوداشت زنده‌یاد جواد موفقیان، او را انسانی جواد، سخی و موفق توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
امروزه انسان‌ها با میزان مسئولیت اجتماعی‌شان ارزیابی می‌شوند

یوسف نوری جمعه شب با حضور در آیین نکوداشت زنده‌یاد موفقیان که با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از خیران نیک‌اندیش برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه ماه محرم، به پاسداشت خدمات و تلاش‌های ارزشمند مرحوم موفقیان، در محضر شما انسان‌های خیراندیش و نیکوکار هستیم و نیک می‌دانیم که امام حسین(ع) هرآنچه را داشت در راه خدا نثار کرد.

وی در ادامه به چهار قانون موفقیت از دیدگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: این قوانین عبارتند از: توانایی، قصد و آرزو، بخشایش و عدم وابستگی.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در قانون قصد و آرزو اشاره می‌شود که انسان‌ها از طریق قصد خود بر قوانین طبیعت تسلط می‌یابند و در قانون بخشایش نیز تاکید بر این است که هرچه بیشتر ببخشی، بیشتر دریافت می‌کنی. بنابراین «اگر نبخشی، از دست می‌دهی.»

نوری ادامه داد: زنده یاد جواد موفقیان، انسانی جواد، سخی و موفق بود که این چهار قانون را در زندگی خودش و برای خدمت به مردم جاری ساخته بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آیه شریفه «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ۚ... هرگز به نیکی نمی‌رسید تازمانیکه از آنچه دوست می‌دارید انفاق کنید»، تصریح کرد: امروزه به تاسی از این آیه، بحث مسئولیت اجتماعی را در ابعاد مختلف مطرح می‌کنند و اعتقاد دارند اگر بخواهیم شخصی را در جامعه ارزیابی کنیم باید به اندازه نقشی که او در زمینه مسئولیت اجتماعی ایفا می‌کند، توجه داشته باشیم.

وی گفت: چنین چیزی محقق نمی‌شود مگر اینکه این آیه شریفه را به عنوان قانون عدم دلبستگی مدنظر داشته باشیم؛ یعنی برای وصول و حصول هر چیزی باید از دلبستگی به آن دست بکشیم.

نوری تاکید کرد: زنده یاد مهندس جواد موفقیان این‌گونه ویژگی‌هایی را داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار