رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از بزرگترین تشکل‌های مردمی جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در پیامی به مناسبت روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی»، بر اهمیت نقش مشارکت اجتماعی و تشکل‌های مردمی در توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از بزرگترین تشکل‌های مردمی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

«بیست و دوم مرداد ماه از سال ۱۳۹۳ در تقویم کشورمان، روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» نام‌گذاری شده است. هدف از این نام‌گذاری، نزدیک تر کردن دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد و تاکید بر نقش تشکل‌ها در پیشبرد امور و توسعه کشور و گامی کوچک در جهت قدردانی از همراهی افراد نیک‌اندیشی است که با دستان پرمهرشان سعی در ساختن زندگی بهتر برای همه دارند.

تشکل‌های غیردولتی با ایفای نقش‌های نظارتی، بسیج، جذب و هدایت منابع انسانی، مادی و معنوی می توانند بهترین نمود از مشارکت مردمی باشند که با انسجام بخشی به گروه‌های مردمی، نقش موثری در افزایش سرمایه اجتماعی و از آن طریق دستیابی به اهداف توسعه پایدار در کشور‌ها ایفا کنند.

جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور یکی از بزرگترین تشکل های مردمی جمهوری اسلامی ایران است که فعالیت های آن بر جذب مشارکت خیرین برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی متمرکز است و در طول بیست و سه سال گذشته و از بدو تشکیل خود توانسته است، حدود 30 درصدفضاهای آموزشی کشور را احداث نماید. در 5 سال اخیر نیز سهم خیرین در ساخت فضاهای آموزشی کشور به 49 درصد رسیده است.

میزان مشارکت خیرین نیک اندیش مدرسه‌ساز که با چشم انداز توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور، توسعه فضاهای آموزشی و مدرسه‌سازی را نشانه گرفته‌اند، از 519 میلیارد تومان در سال 1396، با روند صعودی چشمگیری که علیرغم شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا داشته است، به 3300 میلیارد تومان در پایان سال 1400 رسید.

حضور گروه‌های جهادگر و داوطلب در عرصه مدرسه‌سازی به ویژه در مناطق محروم نیز جلوه دیگری از مشارکت اجتماعی و مردمی در حوزه آموزش و پرورش است که ثمرات ارزشمندی را برای نظام تعلیم و تربیت و دولت جمهوری اسلامی ایران در محرومیت زدایی داشته باشد.

روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» را به همه کسانی که می‌کوشند با مشارکت در عرصه‌های مختلف مناسبات اجتماعی و فعالیت‌‌های عام المنفعه، گامی در بهبود زندگی مردم، رفع مشکلات جامعه و هموار کردن مسیر توسعه کشور بردارند، به ویژه خیرین نیک اندیش و جهادگران عرصه مدرسه‌سازی تبریک گفته و از همراهی ارزنده این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار