معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با پانا:

فرصت‌های اردویی بهترین بستر برای فعالیت سازمان دانش‌آموزی است

نخستین تجربه همکاری سازمان دانش‌آموزی با اداره کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در برگزاری این دوره از اردوهای عشایری، پیوند بسیار خوبی بود و این ظرفیت را باید برای سال‌های بعد قدر بدانیم

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مهمترین رویداد تربیتی برای دانش‌آموزان را اردو دانست و از سازمان دانش‌آموزی به عنوان متخصص برپایی دوره‌های آموزشی در اردوهای تربیتی یاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌های اردویی بهترین بستر برای فعالیت سازمان دانش‌آموزی است

محمدحسین پورثانی در گفت‌وگو با پانا درباره بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر در مشهد مقدس اظهار داشت: قطعا مهمترین رویداد تربیتی برای دانش‌آموزان اردو است و همه آموزش‌هایی که در حالت عادی نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارد، در فضای اردو به صورت آسان‌تر، سریع‌تر و عمیق‌تر به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه فرصت حضور در سفرهای اردویی برای دانش‌آموزان عشایر بسیار اندک است، اردوی عشایری یک فرصت بی‌نظیر برای آنها محسوب می‌شود. علاوه بر این بسیاری از بچه‌های عشایر در ابن اردو، زیارت اولی بودند و همین‌که ارتباط آنها با امام رضا(ع) ماندگار می‌شود یک حرکت بی‌بدیل است.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به رویکرد وزارت آموزش و پرورش برای توجه بیشتر و جدی به عدالت تربیتی و آموزشی، ادامه داد: معنا و مفهوم عدالت در مجموعه آموزش و پرورش این است که همه بچه‌های این کشور از دوردست‌ترین نقاط تا مرکز کشور، از امکانات تربیتی و آموزشی بهره‌مند باشند.

پورثانی تاکید کرد: اردوی دانش‌آموزان عشایر سراسر کشور مصداق عدالت تربیتی بود؛ چراکه دانش‌آموزانی از دورترین نقاط کشور تا مرکزی‌ترین نقاط، در آن حضور داشتند و نکته مهم این بود که اکثر این دانش‌آموزان ساکن مراکز استان نیستند و عشایر محسوب می‌شوند.

وی درباره نقش سازمان دانش‌آموزی در اردوی عشایری مشهد مقدس گفت: مشارکت در فعالیت‌های اردویی و تقویت مهارت‌های اجتماعی یکی از رسالت‌های سازمان دانش‌آموزی است و چنین فضاهایی بهترین بستر برای فعالیت این سازمان است تا بتواند در فرصت‌های اردویی، آموزش‌های مهارتی و اجتماعی لازم را به جامعه دانش‌آموزان منتقل کند.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: به نظر من نخستین تجربه همکاری سازمان دانش‌آموزی با اداره کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در برگزاری این دوره از اردوهای عشایری، پیوند بسیار خوبی بود و این ظرفیت را باید برای سال‌های بعد قدر بدانیم و از آن استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار