رونمایی از نقش پشت پرده صهیونیست‌ها در تشکیلات Forward Thinking در پرس تی وی

تهران (پانا) - برنامه فلسطین؛ محرمانه زداییِ؛ Palestine Declassified این هفته شبکه پرس تی وی، در گفت‌وگو با دیوید میلر و محمد الماضی ، به بررسی نقش پشت پرده صهونیست‌ها در مدیریت و مهندسی سازمانِ موسوم به Forward Thinking در بریتانیا و تلاش‌های آن جهت پیشبرد منافع صهیونیست‌ها و به طور خاص دستورکار عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۹۶۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از نقش پشت پرده صهیونیست‌ها در تشکیلات Forward Thinking در پرس تی وی

این برنامه به طور ویژه به ابتکارهای تشکیلات مذکور در تضعیف مواضع سختِ برخی سازمان ها و احزاب اروپایی در حمایت از ملت فلسطین در برابر رویه های اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی نیز پرداخت.

نهادِ موسوم به Forward Thinking سازمانی است که به شیوه های آشکار و پنهان، عادی سازیِ روابط کشورهای خاورمیانه ای و مسلمان با رژیم صهیونیستی را دنبال می کند. این سازمان در بریتانیا مستقر است. رئیس تشکیلات موسوم به Forward Thinking ، اُلیویر مک ترنان در جریان یک سخنرانی در دانشکده حقوق دانشگاه ناتینگهام، ریشه های شکل گیری تشکیلات مذکور را که جدای از رژیم صهیونیستی، با ناتو نیر ارتباط هایی دارد توضیح داده است. جالب اینکه رئیس دانشکده حقوق ارتش رژیم صهیونیستی آموس گیورا نیز ضمن مهم شمردن فعالیت های نهاد موسوم به Forward Thinking، به طور خاص به توسعه فعالیت‌های آن و پیشبرد دستورکار عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی تاکید کرده است. البته که این فرد پیشینه سیاهی در مشروعیت بخشیِ حقوقی به اقدامات غیرقانونی صهیونیست ها علیه ملت فلسطین بویژه درمساله بمباران مردم بیگناه و بی دفاع فلسطین در نوار غزه داشته است.

ریشه های فعالیت ها و اقدامات سازمان Forward Thinking را می توان در رویه ها و اقدامات یک مقام بلند پایه دیگر این تشکیلات با نام کریس دانلی نیز که عضو جامعه اطلاعاتی ارتش بریتانیا است و ارتباطاتی را با سازمان ناتو هم داشته، مشاهده کرد. وی حتی با شرکت در کنفرانسی امنیتی هرتزلیا(کنفرانس صهیوینستی) عملا نشان داده که تا چه اندازه با داستورکارهای رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و دیگر کشورهای مسلمان همکاری از خود نشان می دهد. جالب اینکه مدیران رده بالای تشکیلات موسوم به Forward Thinking ارتباطت سازمانی قدرتمندی را با تشکیلات موسوم به BICOM که بزرگترین لابی اسرائیلی در خاک بریتانیا است، دارند.

نکته قابل توجه در این میان این است که هیات امنای تشکیلات موسوم به Forward Thinking در گزارشی تاکید داشته اند که به نحو نزدیک و تنگاتنگی با حزب لیکود در دولت سابق رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو همکاری دشته اند و سعی داشته اند تا گروه شین فین که پیشتر از حامیان فلسطین بوده را پای میز مذاکره و عادی سازی روابط با صهیونیست ها بیاورند. این ها تنها بخشی از رویه ها و اقداماتی بوده اند که با هدف تضعیف و به حاشیه راندن حقوق ملت فلسطین از سوی تشکیلات Forward Thinking دنبال شده اند.
در این راستا، گزارشی در یکی از روزنامه های روزِ بلفاست(پایخت ایرلند شمالی) با نام آیریش نیوز منتشر شده که فاش می سازد: گروه Forward Thinking تشکیلات اصلی در سازماندهی دیدارها میان هیاتی از حزب لیکود رژیم اسرائیل با گروهی از سیاستمداران محلی بوده است. این سفر در اوایل سال جاری میلادی توسط هیات صهیونیستی مذکور به بلفاست انجام شده است.

البته که تشکیلات Forward Thinking علنا به ارتباط خود با رژیم صهیونیستی اعتراف و حتی به آن افتخارمی کند. اُلیور مک تیران را می توان فردی فعال در مرکزِ مناخیم بگینِ بنیاد هریتیج ارزیابی کرد. این مرکز منابع مالی مستقیمی را از رژیم صهونیستی دریافت می کند. خودِ مناخیم بگین نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی فردی بود که نقشی بارز در کشتار ملت فلسطین و غیرنظامیان داشت. جالب اینکه گروه Forward Thinking مناخیم بگین را فردی می داند که باید از وی به مثابه ایجاد کننده صلح تقدیر شود.

البته که تشکیلات Forward Thinking در وب سایت خود تاکید دارد که این نهاد از حمایت های گسترده چهره های سرشناس صهیونیستی نیز برخوردار است. در این راستا تنها می توان گفت که سازمان های اسلامی و شخصیت ها و رهبران سیاسی باید از هرگونه توهم دوری کنند و بدانند که سازمان Forward Thinking و الیویر مک تیران در خدمت منافع رژیم صهیونیستی قرار دارند.

در این راستا، قسمت جدید برنامه فلسطین؛ محرمانه زدایی شبکه پرس تی وی در گزارشی با این عنوان که چگونه رژیم صهیونیستی در پشت صحنه به تشکیلات Forward Thinking کمک می کند؟ و از آن پیشتیبانی می نماید، به ارزیابی فعالیت ها و ارتباطات سازمان مذکور پرداخته است. از این رو، کریس ویلیامسون مجری برنامه، میزبان دیوید میلر استاد سابق دانشگاه بریستول و فعال حامی حقوق ملت فلسطین و منتقد رژیم صهیونیستی و همچنین محمد الماضی ، روزنامه نگار و فعال حامی حقوق ملت فلسطین بوده و مساله مذکور را به بحث و بررسی گذاشته است.

در ابتدا، دیوید میلر تشکیلات Forward Thinking را تشکیلاتی دانست که تحت نفوذ مستقیم تشکیلات اطلاعاتی بریتانیا و البته رژیم صهیونیستی قرار دارد و با دو نهاد مذکور ارتباطات مستحکمی دارد. در واقع اینطور به نظر می رسد که سازمان مذکور برخلاف ده ها سازمان دیگری که در برتیانیا حضور دارند، به نحو عجیبی با رژیم صهیونیستی که یک رژیم خارجی است در ارتباط دارد و این کار را با علم و آگاهی تشکیلات اطلاعاتی بریتانیا انجام می دهد و همین مساله حاکی از نفوذ بالای این سازمان در برتیانیا و حمایت های صهیونیست ها و دولت برتیانیا از آن است.

محمد الماضی نیز ضمن اشاره به سابقه کاری کریس دانلی از اعضای ارشد تشکیلات Forward Thinking به عنان فردی که با سازمان ناتو ارتباط داشته و نقشی قابل توجه را در همکاری با نهادها و تشکیلات آمریکایی داشته تاکید دارد که وی اکنون در سِمت جدید خود به نوعی مامور پیشبرد دستورکارهای صهیونیستی در قالب تشکیلات Forward Thinking شده است. دیوید میلر در رابطه با تشکیلات Forward Thinking و دیگر تشکیلات مشابه با آن به این مساله اشاره می کند که دستورکار اصلی و اساسی این تشکیلات آن است در قالب شعارهای زیبا و تاکید بر مورادی نظیر گفتگو و مذاکره و مصالحه، عملا رویه های نامشروع و غیرقانونی صهیونیست ها را زیبا جلوه دهند و در این چهارچوب به نوعی در سازمان های اسلامی و جریان مقاومت نیز نفوذ کنند و منافع صهیونیست ها را به ضرر ملت فلسطین و کشورهای اسلامی به پیش برند. در واقع این قبیل سازمان‌ها در حوزه نرم افزاری، منافع صهیونیست ها را به پیش می برند و در خدمت اهداف کلان صهیونیست ها در قالب‌هایی نظیر عادی سازی روابط کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی قرار دارند.

دیوید میلر همچنین به طور خاص به این نکته اشاره کرده که تشکیلاتی نظیر Forward Thinking قویا به دنبال این هستند که سازمان ها و تشکیلات حامی ملت فلسطین در جهان غرب را نیز وارد فضای مذاکره و تضعیف مواضعشان در حمایت از فلسطینی ها کنند. درست به همین دلیل است که شاهدیم در مدت اخیر تشکیلات Forward Thinking رایزنی های گسترده ای را با سازمان شین فین در ایرلند شمالی داشته است تا از این طریق مواضع راسخ آن در حمایت از ملت فلسطین را تضعیف کنند.

محمد الماضی نیز رویه ها و اقدامات تشکیلاتی نظیر Forward Thinking را معطوف به بلندمدت دانسته و تاکید دارد که آن ها به دنبال این هستند که با فعالیت های خود، کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی را قانع سازند که بدون طرح هرگونه درخواستی از رژیم صهیوینستی آن ها را وادار سازند تا روابط خود را با این رژیم عادی سازی کنند. در واقع این تشکیلات می خواهد که رژیم صهیونیستی همچنان به قتل و ساخت و سازهای غیرقانونی خود در اراضی اشغالی ادامه دهد و در کمنار همه این ها کشورهای اسلامی نیز با آن عادی‌سازی روابط را انجام دهند.

دیوید میلر به طور خاص به این مساله اشاره کرد که تشکیلاتی نظیر Forward Thinking سعی دارند تا مدام از لغت مناقشه جهت توصیف منازعات فسلطینی ها با رژیم صهیونیستی استفاده کنند. این در حالی است که این مناقشه نیست بکله اشغالگری صهیونیست هاست که عملا وضعیت نامطلوب کنونی را در اراضی اشغالی ایجاد کرده است. در واقع این تشکیلات نباید صورت مساله را به نحوی تغییر دهند که واقعیتِ منفی اشغالگری صهیونیست ها را تلطیف کند.

محمد الماصی نیز به طور خاص به این مساله اشاره کرد که ارتباطاتِ تشکیلات و سازمانی نظیر Forward Thinking با سازوکارهای دولتی در برتیانیا به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و این تشکیلات نباید به صراحت و آشکارا با سازمان های جاسوسی صهیونیستی و بریتانیایی همکاری داشته باشند و در عین حال خود را در مورد مساله فلسطین، بی‌طرف معرفی کنند. دیوید میلر نیز به این نکته اشاره کرد که تشکیلات Forward Thinking به واسطه ارتباطات خود با نهادها و سازمان های اطلاعاتی رژیم صهونیستی و بریتانیا و همچنین دیگر نهاهای حکومتی در بریتانیا، عملا امکانات قابل ملاحظه ای را در هدف قرار دادنِ هر فرد یا سازمانی که در راستای منافع ملت فلسطین کار کند، دارد. این دستورکار در نوع خود ماهیتی سازمان یافته و پیچیده نیز پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار