یک گریمور تئاتر در گفت و گو با پانا:

تئاترهای مذهبی با توجه به ساختار رسانه با آگاهی‌ و دغدغه بیشتری اجرا شود

تهران (پانا) - یک گریمور تئاتر در آستانه محرم، تئاترهای مذهبی را راه‌حلی مناسب برای تبلیغ آرمان‌های اسلامی و زندگی اهل‌بیت دانست که باید در آن، ساختار جدید رسانه، با آگاهی‌ و دغدغه بیشتری به ترویج راه اهل‌بیت بپردازد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تئاترهای مذهبی با توجه به ساختار رسانه با آگاهی‌ و دغدغه بیشتری اجرا شود

سید احمد نگهبان، گریمور مطرح کشور که سابقه ۲۰ سال گریموری را در حیطه نمایش های بین المللی و مذهبی و همکاری با گروه های مذهبی روا، مسلم، سایه، یاوران آفتاب و... را در پرونده خود دارد؛ گفت: تئاترهای مذهبی راه حلی مناسب برای تبلیغ آرمان های اسلامی و زندگی اهل بیت (علیه السلام) است که اخیرا با شکل و ساختار جدید رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است. علاقمندان به تئاتر مذهبی باید با توجه به ساختار جدید رسانه، با آگاهی‌ و دغدغه بیشتری به ترویج راه اهل بیت(ع) بپردازند چرا که خداوند این محبت اهل بیت را به عنوان گرانمایه ترین ثروت در دل ما قرار داده است.

وی با توجه به اینکه اجرای تئاتر مذهبی بسیار سخت و نیازمند درایت است، افزود: اجرای تئاتر هزاران سال است که در تمدن های مختلف انتقال دهنده داستان ها و روایات مختلف است و ممکن است اجرای تئاتر به صورت تکنیکی با برانگیختن احساسات و عواطف در عقیده و ایمان خیلی از مردم تاثیرگذار باشد به همین دلیل اجرای تئاتر مذهبی می تواند در دوره کنونی بهترین راه برای تبلیغ آرمان های اسلامی و ائمه معصوم(علیه السلام) باشد.

نگهبان در ادامه گفت: کار و خدمتگزاری برای ائمه معصوم(ع) در قالب تئاتر نسبت به برنامه تلویزیونی چون نفس به نفس تماشاچی است، بر روی مخاطب تاثیر بهتری دارد؛ نشان دادن دوستان اهل بیت با استفاده از گریم مناسب و اجرای حرفه ای بازیگر کمک می کند تا تماشاچی راحت تر با صحنه همزاد پنداری کند. قطعا این مسئله به غیر از تکنیک گریم به مطالعه نیز، احتیاج دارد و کسانی که در این تئاترها بصورت حرفه ای در هر زمینه ای اعم از تیم کارگردانی، تیم طراحی لباس و... کار می کنند باید با تمهیدات بسیاری آن را برای اجرا آماده کنند و همچنین باید نسبت به حب اهل بیت دغدغه مند باشند.

سید احمد نگهبان در سخنان پایانی خود گفت: ان شاءالله اجرای تئاتر مذهبی، هرچه بیشتر در مناسبت های ویژه گسترش پیدا کند، خصوصا در نسل جوان ما که امروزه متأسفانه تمایل کمتری نسبت به فضاهای مذهبی دارند؛ امیدوارم با پیگیری های مدیریتی، ساختار جدید و خلاقیت در تئاتر جهت جذب بیننده این مشکل مرتفع شود.

خبرنگار دانش آموز؛ محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار