دانشآموز منطقه ۱۳ و برگزیده کشوری جشنواره نوجوان سالم در گفت و گو با پانا:
دانشآموزان با شرکت در جشنواره نوجوان سالم افکار خود را با ابزار هنر مطرح میکنند
تهران (پانا) - یکی از دانشآموزان افتخارآفرین منطقه ۱۳ تهران که در یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد این جشنواره را فرصتی برای دانشآموزان دانست تا درباره ابعاد مختلف آسیبهای اجتماعی به گونهای دیگر تفکر کنند و افکار خود را با ابزار هنر مطرح کنند.
هر ساله جشنواره نوجوان سالم در زمینههای هنری، دانش آموزان علاقهمند را در حوزه های مختلف درگیر میکند. پانیذ منتظر ظهور؛ دانش آموز پایه دهم هنرستان راه روشن از منطقه ۱۳ دارای رتبه کشوری جشنواره نوجوان سالم در رشته نقاشی با موضوع آسیب های اجتماعی است که از هدف خود برای شرکت در جشنواره به پانا گفت: «موضوعات اجتماعی از جمله موضوعاتی هستند که ذهن و روح و روان دانشآموزان رشته هنر را درگیر خود میکند. روزی که این موضوع از طرف مدرسه به عنوان موضوع مسابقه مطرح شد، فرصتی برای من ایجاد شد تا به شکل خاص به آن فکر کنم و یکی از موضوعات این آسیبها را از طریق نقاشی به تصویر در بیاورم.»
رتبه کشوری رشته نقاشی در جشنواره نوجوان سالم، ویژگیهای بارز این جشنواره را که موجب ترغیب دانشآموزان به شرکت در آن میکند، این چنین بیان کرد: «این جشنواره به دانشآموزان این فرصت را میدهد تا درباره ابعاد مختلف آسیبهای اجتماعی که کودکان و نوجوانان در معرض آن قرار دارند، به گونهای دیگر تفکر کنند و افکار خود را با ابزار هنر مطرح کنند.»
در ادامه پانیذ منتظر ظهور از علاقه خود به نقاشی گفت: «من در سن یازده سالگی به علاقه شدید خود به هنر نقاشی پی بردم و به صورت خودجوش آن را با تمام تلاش و کوشش ادامه دادم.»
منتظر الظهور از هدف خود از انتخاب موضوع آسیبهای اجتماعی برای هنرآفرینی در جشنواره نوجوان سالم گفت: «مطرح شدن مشکلات موجود در روابط پدر و مادرها آن هم در حضور فرزندانشان منجر به آسیبهای جدی روحی و روانی بلندمدت و حتی گاهی جبرانناپذیر به آنها میشود که در نهایت تاثیر ناخوشایند آن در همه ابعاد جامعه قابل مشاهده است.»
منتظر ظهور با توصیه به دانشآموزان در جهت پیشگیری از درگیرشدن دانشآموزان به آسیبهای اجتماعی گفت: «لازمه داشتن یک جامعه سالم و رو به رشد، یک خانواده سالم است. اعضای این خانواده از روابطی بر اساس احترام، علاقه نسبت به هم و توجه به توصیه های کارشناسان تعلیم و تربیت باید برخوردار باشند.»
وی ادامه داد: «فعالان عرصه تعلیم و تربیت و مسئولان این حوزه با همکاری نوجوانان و جوانان میتوانند آگاهی لازم را در اختیار جامعه قرار داده و جامعه را در پرتو این آگاهیها در مقابل این آسیبها مقاوم کنند. نقاشی من مثل خیلی از رشتههای هنری این توانایی را دارد که در مطرح کردن آسیبهای اجتماعی حتی راههای مبارزه با آن نقش بسیار موثری را ایفا کند. من هم مانند دوستان هنرمندم سعی خواهم کرد تا به قدر توانم از هنر نقاشی و پتانسیل های آن در جهت طرح این آسیبها و کمرنگ کردنشان استفاده کنم.»
دانشآموز خبرنگار: مهسا عزتی
ارسال دیدگاه