مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

ایجاد مدارس مهارتی در مناطق 21گانه شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در آیین اختتامیه و تقدیر از منتخبین طرح‌های هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، از ایجاد مدارس مهارتی در تمامی مناطق 21گانه شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد مدارس مهارتی در مناطق 21گانه شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسعود بهرامی در این آیین، اظهار امیدواری کرد که اینگونه جشنواره‌ها و همایش‌ها کمک کند که به رسالت اصلی یعنی تقویت شش ساحتی سند تحول بنیادین نائل شویم.

وی تأکید کرد: آموزش رسمی، در کلاس، بخشی از این رسالت خطیر را مهیا خواهد کرد و بخش دیگر از این رسالت مرتبط است با فضای کاری دانش‌آموزان از جمله پژوهش، کارآفرینی و حوزه‌های مرتبط در بخش هایی مثل آزمایشگاه و اختراعات که می‌بایست در فضاهایی دیگر مانند این جشنواره محقق شود.

مسعود بهرامی، تصریح کرد: یک رسالت اصلی که در دوره متوسطه به دنبال آن هستیم بحث آموزش‌های مهارتی است که البته در برنامه ششم توسعه، ۵۰ درصد برای تکلیف قانونی تا سال ۱۴۰۴ داریم، اما بنا داریم که در همین امسال با یک جهش و خیز بزرگ به سمت این هدف حرکت کنیم و در حال حاضر موفق شدیم که در هر منطقه از مناطق ۲۱گانه استان، یک واحد آموزشگاهی مهارتی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزانی که از دوره متوسطه اول فارغ التحصیل و وارد پایه دهم می‌شوند این فضا برای آنها وجود داشته باشد و بتوانند از آموزش‌های مهارتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم شرایط خوبی را برای تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی ایجاد کنیم آنگاه این حلقه مفقوده آموزش متوسطه با این تدبیر برطرف خواهد شد و دانش‌آموزاندر آینده با بهبود شرایط در زمینه کارآفرینی و اشتغال روبرو خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران دستاوردهای جشنواره نوجوان خوارزمی را حاصل تلاش معلمان، مدیران، معاونان مدارس و مجریان طرح در ادارات دانست که به طور قطع دانش‌آموزان با کمک آنان توانستند به این رتبه‌ها دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار