در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

سه دانگ از پاساژ علاءالدین سهم شهرداری تهران است

تهران (پانا) - سه دانگ از پاساژ علاءالدین سهم شهرداری تهران است اما نه اسناد مالکیت و نه عوائد مالی به شهرداری رسیده است که این اتفاق یک فاجعه است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سه دانگ از پاساژ علاءالدین سهم شهرداری تهران است

گزارش حسابرس رسمی شورای شهر تهران، در مورد حسابرسی شهرداری منطقه ۲۰ برای سالهای مالی ۹۶ تا ۹۹ درصحن شورای شهر تهران بررسی شد، میثم مظفر پس از استماع گزارش حسابرس گفت: در منطقه ۲۰ ، ۳ قطعه زمین برای پروژه باغ آهو واگذار شده که هنوز تعیین تکلیف نشده است و همچنین در بحث مجتمع تجاری راگا و صدف، در شهر ری هنوز اسنادی شفاف نیست و این در حالی است که ساختمان نیمه کاره درمانگاه منطقه ۲۰ که با یک نهاد دولتی تهاتر شده هنوز تعیین تکلیف نشده و مبالغ درج نشده است و همچنین تعیین تکلیف واگذاری پلاک ثبتی برای سرانه محله بهشتی و نهادهای دولتی که با دستور شفاهی شهردار وقت انجام شده بود بدون انعقاد قرار داد تخلف است.

وی افزود: در گزارش حسابرس نحوه واگذاری املاک در اختیار بانکهای شهر و ملی باید مشخص شود و اسناد واگذاری و شیوه رعایت قانون باید لحاظ شود.

مظفر با بیان این که در پروژه مشارکتی خلیج فارس شهرداری یک هکتار زمین آورده اما هنوز نفعی نبرده است، گفت: در اراضی ۵۹۵ هکتاری عشق آباد که در طرح کمربند سبز بوده بخشی از درختان از بین رفته اند که باید یک گزارش جامع در این خصوص از سوی شهرداری منطقه ۲۰ ارائه شود.

وی با بیان اینکه در برخی بندهایی که حسابرس آورده، تخطی و تخلف محرز است و حتی باید پیگرد قضایی صورت گیرد.

همچنین در ادامه گزارش حسابرس رسمی شورا در مورد حسابرسی مالی از شهرداری منطقه ۱۲ برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ قرائت شد، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر پس از استماع گزارش حسابرس گفت: سه دانگ از پاساژ علاءالدین سهم شهرداری تهران است اما نه اسناد مالکیت و نه عوائد مالی به شهرداری رسیده است که این اتفاق یک فاجعه است.

وی با بیان این که بیش از ۲ دانگ پاساژ کتانه نیز سهم شهرداری تهران است اما نه اسناد مالکیت و نه درآمدی از آن کسب شده است، ادامه داد: مطالبات مکرر و متعددی در طلب‌های شهرداری می بینیم که مغایرت در بحث اسناد داشته و شهرداری منطقه باید آن را با سرعت پیگیری کند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که ۵۵ میلیارد تومان چک‌های نکول شده در این منطقه داریم که با احتساب ارزش روز آنها به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان می رسد، گفت: همچنین در تقسیط ۳۶ ماهه مؤدیان تخلف شده و در برخی از موارد مازاد بر ۳۶ ماه قسط بندی شده است که باید پیگیری شود.

مظفر با بیان این که مطالبات شهرداری منطقه ۱۲ از دولت در مورد بافت فرسوده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این مبلغ باید در حساب های فی مابین شهرداری و دولت لحاظ شود و در یک کلام باید بگویم بی نظمی و آشفتگی مالی در گزارش حسابرس دیده می شود و بحث تخلف و عدم انجام وظایف نیز مشهود است که موجب زیان انباشته شده است.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز گفت: در منطقه ۱۲ باید بررسی بیشتری صورت بگیرد و موضوع ترک فعل باید مورد توجه قرار گیرد.

یزدی شهردار منطقه ۱۲ نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران با تاکید بر این که هیچ کدام از این موارد مربوط به این دوره نیست، افزود: در موضوع پاساژ کتانه شریک طرف شهرداری ۵ سال در زندان بوده و حالا که آزاد شده پیگیر دریافت سهم شهرداری هستیم و یا در مورد پاساژ علاء الدین شریک طرف شهرداری فوت کرده و ما در حال صحبت با ورثه هستیم تا در این زمینه تعیین تکلیف صورت گیرد و یا در مورد پاساژ روحی که سهم شهرداری را دریافت کردیم آن را با مترو تهاتر کرده و باید در حسابهای فی مابین بنشیند.

وی با بیان این که در مورد زمین خیام آن را بابت بدهی به بانک شهر داده ایم که صورت جلسه تحویل آن را هفته قبل امضاء کردیم، ادامه داد: موارد دیگری نیز در دست رسیدگی است و برخی از موارد را نیز از دادگاه پیگیری می‌کنیم و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد تا سهم شهرداری لحاظ شود.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران ،گزارش حسابرس رسمی شورای شهر در مورد حسابرسی شهرداری منطقه ۷ برای سالهای مالی ۹۶ تا ۹۹ بررسی شد و اقراریان پس از استماع گزارش حسابرس، گفت: من از حسابرس سوال دارم که این گزارش ها برای چه زمانی است؟ و چه زمانی باید ارائه و بررسی می‌شد؟ متاسفانه شورای شهر پنجم نسبت به وظیفه قانونی خود عمل نکرده و حتما در مورد عدم بررسی گزارشات حسابرسی باید پاسخگو باشد نه این که پیاده نظام هایشان تعابیری را در فضای مجازی مطرح کنند.

وی با بیان این که بخش زیادی از توان و انرژی اعضای کمیسیون بودجه شورای شهر تهران برای جبران این عقب ماندگی صرف می شود، افزود: متاسفانه کار رها شده بود و اصلا شفاف سازی صورت نگرفته بود و اگر ما هم شفاف سازی نکنیم برخی آقایان حرف های خلاف واقع می زنند.

گلمحمدی حسابرس شورا نیز گفت: در ارتباط با حسابرسی سالهای گذشته باید بگویم که این مهم چندین سال انجام نشد و با روی کار آمدن شورای جدید جلسات زیادی را برای سرعت بخشیدن به حسابرسی برگزار کردیم.

وی با اشاره به موانع و مشکلات عدم انجام حسابرسی اظهار کرد: دلایل مختلفی از جمله عدم تصویه حساب و عدم پرداخت مالی وجود داشت.

مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز گفت: در حال حاضر ۳۰۶ گزارش حسابرسی از دوره قبل مانده است و دوستان شورای قبلی بگویند که کدام یک از این ۳۰۶ گزارش را قبلا بررسی کرده و خوانده اند که ما آن را بررسی نکنیم.

وی در مورد وضعیت حسابرسی منطقه ۷ شهرداری تهران عنوان کرد: در این منطقه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نکول شده وجود دارد که اگر به ارزش روز آنها را محاسبه کنیم بیش از ۲ میلیارد ارزش دارد و متاسفانه می‌بینیم که چک‌های وصول نشده حتی برای سالهای۷۴ و ۷۵ موجود است که شهرداری منطقه باید وصول آنها را به سرعت دنبال کند.

این عضو شورای شهر تهران همچنین از لزوم تعیین تکلیف ثبت اسناد پروژه های منطقه ۷ خبر داد و گفت: متاسفانه از سال ۹۷ تاکنون شهرداری منطقه ۸۰۰ میلیون تومان در یکی از بانکها سپرده گذاری کرده تا از این محل به پرسنلش وام دهد که اساسا این اقدام غیر قانونی است و باید تعیین تکلیف شود و همچنین منطقه ۷ از محل تخفیف صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده ۱۱ میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

وی افزود: در دوره جدید گزارشات حسابرسی باید متحول شود چرا که اساسا این نوع گزارش دهی گنگ بوده و اسامی و موضوع و ماهیت پروژه ها آن طور که باید مشخص نیست.

آبادیان شهردار منطقه ۷ نیز با تاکید بر این که همه این بندها متعلق به دوره قبل است گفت: یکی از اقدامات اولیه من بررسی بندهای حسابرسی بود که امیدواریم با کمک کارشناسان و اعضای شورای شهر تک تک بندها حل و فصل شوند.

پرویز سروری در حاشیه هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مالیات برای استان و شهر تهران بسیار مهم است، اظهار کرد: بنا بر گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ۴۹ درصد مالیات کشور را استان تهران تامین می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران نسبت به تامین درآمد، سهم بسیار محدودتری را برای ارائه خدمت به مردم دریافت می‌کند، یادآور شد: این موضوع باید پیگیری شود و مطالبه جدی ما این است که سهم تهران متناسب با پرداخت مالیات تامین و عدالت در این خصوص برقرار شود.

وی معتقد است که در اداره شهر تهران، باید دولت اراده و توجه بیشتری داشته باشد چرا که سهمی که تهران به عنوان پایتخت پرداخت می‌کند، بسیار بالاست.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ارائه نشدن گزارش حسابرسی حتی برای یکبار در طول چهار سال بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: این مسئله در دوره پنجم مغفول مانده و پیگیری نشده است. امروز ۳۰۶ گزارش عقب‌مانده از دوره قبل توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورا تهیه شده است که امیدواریم این تعداد گزارش هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه گزارش حسابرس انحراف‌سنج است، تصریح کرد: بر این اساس باید انحرافات موجود با گزارش حسابرس اصلاح شود، به همین دلیل ما این گزارشات را بسیار مفید می‌دانیم و امید است که این عقب ماندگی و ترک فعل صورت گرفته در دوره پنجم توسط دوره ششم جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار