معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

هدف از طرح تعمیق یادگیری، آمادگی دانش‌آموزان از نظر مهارت‌های زبانی و اطلاعات عمومی است

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد هدف از اجرای طرح مطالعه دقیق یادگیری عمیق که در سطح کلان کشوری انجام می‌گیرد، این است که در ابتدای سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان با آمادگی و رشد مناسبی از نظر مهارت‌های زبانی و اطلاعات علمی و عمومی وارد پایه بالاتر شوند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف از طرح تعمیق یادگیری، آمادگی دانش‌آموزان از نظر مهارت‌های زبانی و اطلاعات عمومی است

زهرا نجار در نشست وبینار کارگروه تخصصی طرح مطالعه دقیق- یادگیری عمیق (تعمیق یادگیری) که با حضور معاونین و کارشناسان آموزش ابتدایی نواحی و مناطق استان کرمانشاه انجام گرفت، اطلاع‌رسانی به والدین در خصوص اهمیت اجرای این مسئله را ضروری دانست و افزود: در این راستا کانال‌های استانی طرح تعمیق ایجاد شده است و علاوه بر این در رسانه‌های جمعی استان نیز اطلاع‌رسانی شده است.

وی گفت: در این طرح، کتاب‌های داستان که قبلا به دو صورت ملی و استانی شناسایی شده‌اند به صورت فایل در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

نجار خاطرنشان کرد: بارگذاری محتوای کتاب‌های ملی استانی به صورت یک هفته در میان، هفته اول کتاب‌های ملی، هفته دوم کتاب‌های استانی و الی آخر خواهد بود. برای بارگذاری محتوای کتاب‌های ملی، فایل‌های متنی و صوتی این کتاب‌ها توسط ستاد در کانال ملی پایه‌های تحصیلی بارگذاری و توسط کارگروه استان در کانال‌های استانی باز ارسال می‌شود. بارگذاری فایل‌های کتاب‌های ملی استانی نیز به صورت زیر انجام می گیرد: ابتدای هفته فایل متنی، وسط هفته فایل صوتی انتهای هفته آزمون.

لازم به ذکراست: آزمون کتاب‌های ملی توسط ستاد، تهیه و در کانال ملی پایه‌های تحصیلی بارگذاری و توسط استان در کانال‌های استانی باز ارسال می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان به وظایف مدیران و معلمان در راستای اجرای این طرح اشاره کرد و اهم آنها را به این شرح اعلام کرد:1-مدیر هر مدرسه به تعداد پایه‌های تحصیلی خود، یک گروه در شبکه شاد ایجاد یا از گروه‌های کلاسی موجود در شبکه شاد استفاده کند.

2-مسئولیت هر پایه تحصیلی به یک معلم (ترجیحاً معلم مربوطه) داده شود. در صورتی‌که در هر پایه بیش از یک کلاس درس در مدرسه وجود داشته باشد، تمام دانش‌آموزان آن پایه در یک گروه تجمیع شوند و یک معلم مدیریت آنها را بر عهده بگیرد.

3-معلم مربوطه دانش‌آموزان را به گروه اضافه کرده و با توجه به بارگذاری محتوای کتاب‌ها در اول هفته، از دانش‌آموزان بخواهد نسبت به دریافت و مطالعه داستان اقدام کنند. همچنین فایل صوتی مربوطه را نیز در وسط هفته دریافت و به آن با دقت گوش دهند.

4- معلم مربوطه در طول هفته، با هماهنگی دانش‌آموزان، یک جلسه (یک الی 2 ساعته) برگزار کرده و با دانش‌آموزان درباره موضوع و محتوای کتاب بحث و تبادل نظر کند.

5-معلم مربوطه در پایان هفته، به محض بارگذاری آزمون هفتگی کتاب‌ها، سؤالات را از کانال استانی دریافت و در گروه کلاسی خود بازارسال کند و از دانش‌آموزان بخواهد در آزمون مربوطه شرکت کرده و پاسخ سؤالات را بدهند.

وی افزود: این برنامه پیرو اهداف نظام تعلیم و تربیت و استمرار آموزش، در اجرای راهکارهای شماره (3-5) و (7-5) سند تحول بنیادین و در راستای کیفیت بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های دوره ابتدایی و در جهت تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است.

گفتنی است؛ تمام دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی مشمول طرح تعمیق یادگیری هستند و این طرح از ابتدای مرداد‌ماه تا پایان شهریور‌ماه سال جاری به مدت 8 هفته برگزار خواهد شد و در ابتدای اجرای طرح، پیش‌آزمون و در پایان آن پس‌آزمون گرفته خواهد‌ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار