معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین؛

برنامه ریزی دقیق نهادینه کردن فرهنگ مطالعه غیردرسی است

به گزارش پانا ، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، پژوهش سنجش رغبت مطالعه غیردرسی در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر قزوین در سال تحصیلی 97-96 به اتمام رسید.

کد مطلب: ۷۰۲۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، ابراهیم سلطانی، رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و پژوهشگر این تحقیق در این باره اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی معاون محترم پرورشی و فرهنگی اداره کل، ارزیابی نهایی و اطلاع از خروجی برنامه های این معاونت در بین دانش آموزان در طی سال تحصیلی است که « سنجش مطالعه غیردرسی دانش آموزان» یکی از دغدغه های اصلی و همیشگی ایشان بود که پس از طرح سوالاتی در این زمینه و آماده نمودن پروپوزال و پیشینه ی تحقیق، پاسخ تمام افراد شرکت کننده در این پژوهش، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت و نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که برای رسیدن به نقطه ی مطلوب باید راه زیادی را بپیمائیم.

این پژوهشگر در ادامه افزود: به نظر می رسد کلید واژه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه غیردرسی در بین دانش آموزان، « برنامه ریزی» است. وی تصریح کرد: این مهم اتفاق نمی افتد مگر این که در وزارتخانه برای این مهم فکر اساسی صورت بگیرد، به طور مثال حجم زیاد کتب درسی دانش آموزان و عدم مطابقت محتواهای آموزشی در خصوص ارجاع دانش آموزان به کتب متفرقه جهت دریافت پاسخ های بیشتر با هدف آشنایی آن ها با مطالعه غیردرسی می تواند یکی از آن برنامه ریزی ها باشد.

سلطانی در ادامه عدم رغبت در بین دانش آموزان را دلایل زیادی برشمرد و تصور قدیمی گران بودن قیمت کتاب را از پاسخ های دانش آموزان مردود دانست.

و ی افزود: معتقدم فضای مجازی و اتلاف بیش از حد زمان دانش آموزان در این محدوده از دلایل عدم رغبت به مطالعه غیردرسی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار