تدریس یک آموزگار البرزی به کودکان ترک تحصیل کرده

کرج (پانا) - کمک کردن و یاری رساندن به یکدیگر از جمله شایسته‌ترین عمل‌ها به‌شمار می‌رود. با توجه به شرایط اقتصادی و وجود بیماری کرونا، کمک های گوناگونی از طرف معلمان کشور در این دو سال به دانش‌آموزان صورت گرفته است. بنابراین معلمی شغل نیست، عشق است. گاهی اوقات معلمان جلوه‌های زیبایی از هنر، عشق و فداکاری را به نمایش می‌گذارند و به دانش‌آموزان درس عشق می‌دهند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تدریس یک آموزگار البرزی به کودکان ترک تحصیل کرده

شیوا امجدی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد روان شناسی آموزگار مدرسه یاوران عمل ناحیه 4 کرج است که به 8 نفر از کودکان کار که ترک تحصیل کردند به صورت داوطلبانه و فی سبیل الله آموزش رایگان ارائه می دهد.

این آموزگار فداکار البرزی در خصوص انگیزه اصلی خود برای کمک به دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده بودند در گفت گو با پانا عنوان کرد: «به عنوان یک معلم نمی توانستم در مقابل ترک تحصیل این دانش آموزان به خاطر هزینه‌های تحصیلی یا شرایط سخت خانوادگی بی‌تفاوت باشم، بنابراین تصمیم گرفتم به آموزش آنها کمک کنم.»

وی از احساس خود در خصوص کمک به این دانش آموزان عنوان کرد: «احساس رضایتمندی و خشنودی بسیار زیادی داشتم و احساس می کردم یک معلم واقعی هستم که با عشق تدریس می کنم و دانش آموزان را فرزندان خودم می دانم.»

امجدی اضافه کرد: «مدرسه یاوران عمل یکی از مدارس کم برخوردار و محروم استان البرز است که دانش‌آموزان بی‌بضاعت زیادی در آن تحصیل می‌کنند و به خاطر هزینه‌های بالا و درآمد پایین خانواده ها بیشتر فرزندان آنان ترک تحصیل می کنند که با این دانش آموزان گفت‌وگو کردم، شوق تحصیل و آموزش را درون آنها دیدم و تصمیم گرفتم به آنها کمک کنم.»

وی در ادامه بیان کرد:«جامعه ما یک جامعه دینی است که نباید نسبت به سرنوشت همدیگر بی تفاوت باشیم. کمک به دانش آموزان نیازمند در واقع کمک به فرزندان خود ماست و اگر همه در برابر این دانش آموزان معصوم و دوست داشتنی مسئولیت پذیر باشیم، هیچ دانش‌آموزی از آموزش باز نخواهد ماند و این کار خیر نهادینه خواهد شد. باقی معلمان و کسانی که توانایی کمک به دیگران را دارند نیز باید وارد این کار خیر شوند و پوپش منطقه‌ای شکل بگیرد. بنابراین کار من و همکاران دیگرم نیز تشویق به آموزش دانش آموزان کار و بازمانده از تحصیل است.»

امجدی در پایان در خصوص انجام کارهای خداپسندانه در آینده گفت: «به عنوان یک معلم می خواهم همیشه دانش آموزانم را مثل فرزندان خودم ببینم و با شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و بازمانده از تحصیل کمک کنم که به تحصیل ادامه دهند و کمبود امکانات مانع تحصیل دانش آموزی نشود.»

خبرنگار : محسن خلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار