معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه جشنواره رویش:

«معلم» عامل حرکت دانش‌آموز از تعلیمات دینی به سوی تربیت دینی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، معلم را عامل حرکت دانش‌آموز از تعلیمات دینی به سوی تربیت دینی برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
«معلم» عامل حرکت دانش‌آموز از تعلیمات دینی به سوی تربیت دینی است

«اصغر باقرزاده» در آیین پایانی ششمین «جشنواره رویش» دانشگاه فرهنگیان در سالن اجتماعات پردیس خواجه نصیر الدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به سخن شهید قاسم سلیمانی که "تا کسی شهید نباشد، نمی‌تواند شهید شود"، گفت: در حوزه تعلیم و تربیت هم ما معتقدیم، تا کسی تربیت یافته نباشد نمی تواند مربی باشد؛ فقط کسی که نفس خود را تربیت کرده باشد می‌تواند مربی باشد.

وی افزود: بنابراین یکی از سرفصل های مورد بحث ما نگرش تربیت اسلامی است که تعلیمات اسلامی یکی از زیر مجموعه های آن است؛ یعنی کسی که بتواند علم و معرفت را به کسی منتقل کند می تواند کسی را تربیت کند. نتیجه این که من اگر سخنرانی کنم، کتاب منتشر کنم، جشنواره برگزار کنم و... کسی تربیت می‌شود.

باقرزاده ادامه داد: اما نگرش دوم این است که تربیت اسلامی تعلیمات اسلامی نیست، اگر چه از تعلیمات اسلامی هم ممکن است استفاده شود؛ تعلیمات اسلامی در این کلام حضرت عیسی(ع) است که از وی پرسیدند: "با چه کسی همنشینی کنیم؟" پاسخ داد: "با هر کسی که دیدنش شما را به یاد خدا می‌اندازد، حرف زدن او به علم شما بیافزاد، و عمل او تو را به آخرت ترغیب کند".

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلم و مربی ما مدام در معرض نگاه های کودکان و نوجوانان است، محبت اگر بین محبت و متربی پیش بیاید تربیت فوق‌العاده اثربخش‌تر می‌شود.

باقرزاده گفت: چرخشی که در معاونت پرورشی و فرهنگی ایجاد کرده ایم، این است که معلم نقطه و عامل تغییر از تعلیمات دینی به تربیت دینی است و معاونان و مربیان پرورشی تنظیم‌گر و برنامه‌ریز این روند هستند، ما معلمان را مربیان می دانیم و در کنار آن هم برگزاری اردوها، جشنواره ها و... می تواند اثر تربیتی مکملی داشته باشد.

وی خطاب به حاضران که جمعی از دانشجو معلمان فعال در استان های خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان بودند گفت: به فکر انسان‌سازی باشید و خودتان را تکثیر کنید، به فکر نفوذ در دیگر دانشجومعلمان باشید. همه شما که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل میکنید باید در فرایند تربیتی نقش داشته باشید نه فقط 45 درصد کنونی.

باقرزاده با بیان اینکه ما از حالا شما را مربیان تربیتی می دانیم و خود را کنار شما و شما را کنار خودمان می دانیم، برای این دانشجومعلمان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون کرد.

شایان ذکر است در آیین پایانی ششمین جشنواره رویش دانشگاه فرهنگیان، از برخی دانشجومعلمان فعال در استان های قطب یک (شامل خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان) و روسای دانشگاه های فرهنگیان سایر قطب ها تجلیل شد.

آیین پایانی ششمین جشنواره رویش دانشگاه فرهنگیان با حضور آیت الله حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، علی محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، ، کیانا کاوه مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، ، حجت الاسلام و المسلمین عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، روسای دانشگاه فرهنگیان استان های همدان، زنجان، چهار محال و بختیاری، گلستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار