همه چیز درباره طرح «مدارس همدل»؛ چند مدرسه در اجرای این طرح مشارکت دارند؟

تهران (پانا) - طرح ملی مدارس همدل، راهبرد کمیته امداد در راستای توسعه تعاملات انسان‌ دوستانه و خیرخواهانه با همکاری کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست و طبق گفته مسئولان کمیته امداد در این طرح تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده به ۲۵ هزار نفر افزایش ‌می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
همه چیز درباره طرح «مدارس همدل»؛ چند مدرسه در اجرای  این طرح مشارکت دارند؟

از ابتدای شیوع ویروس کرونا طرحی تحت عنوان «مدارس همدل» با مشارکت کمیته امداد و آموزش‌‌وپرورش در سراسر کشور کلید خود. گرچه دوران شیوع ویروس کرونا دوره سختی برای دانش‌آموزان بود اما ارمغان این دوران اجرای طرح‌هایی همچون طرح همدل و مدارسی تحت این عنوان است.

طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تامین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی با همکاری کمیته امداد و وزارت آموزش‌ و پرورش طراحی و اجرا شده است که به ‌واسطه آن دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت کمیته امداد، از خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی بهره‌مند می‌شوند.

بنابر اعلام مسئولان کمیته امداد امام خمینی، ۷۰۰ تا ۷۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و حدود ۵۳ هزار دانش‌آموز و ۶ هزار نخبه از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند. حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش با هدف موفقیت در تحصیل و کسب مشاغل عالی، بهترین شیوه توانمندسازی جامعه هدف در کمیته امداد است.

طبق گفته مسئولان کمیته امداد، حدود پنج هزار مدرسه در سراسر کشور در طرح مدارس همدل مشارکت کرده‌اند و به این ‌واسطه دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت کمیته امداد از خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی و غیرانتفاعی بهره‌مند می‌شوند.

در عین حال طبق اعلام کمیته امداد، در سال 99 و همزمان با اجرای طرح مدارس همدل، 7231 دانش‌آموز تحت حمایت در مدارس همدل تحصیل می‌کردند که به گفته سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی، این تعداد با رشد 104 درصدی در سال تحصیلی 1400-1401 به حدود 14 هزار و 800 دانش‌آموز رسید.

علاوه بر این در سال تحصیلی ۹۹ تعداد 4346 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در مدارس هیات امنایی مشغول به تحصیل بودند که با توسعه مدارس همدل، این رقم در سال تحصیلی 1400-1401 به 8171 نفر رسید. علاوه بر این در سال 99 تعداد دانش‌آموزان تحت حمایت در مدارس غیرانتفاعی 2662 نفر بود که این تعداد اکنون به 5554 نفر رسیده است.

رعایت کامل تکریم دانش‌آموزان

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اخیرا گفت:‌ طرح ملی مدارس همدل به عنوان راهبرد کمیته امداد در راستای توسعه تعاملات انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا شد.

رئیس کمیته امداد از همراهی ۳۵۰۷ مدرسه در طرح مدارس همدل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۷۴۷ مدرسه مشارکت‌کننده در این طرح از مدارس غیرانتفایی، ۱۶۲۸ مدرسه هیات امنایی و ۱۳۲ مدرسه نیز نمونه دولتی هستند.

وی خواستار رعایت کامل تکریم دانش‌آموزان حاضر در این طرح شد و گفت: تکریم و حفظ عزت نفس دانش‌آموزان نیازمند باید به گونه‌ای باشد که آنان در دریافت خدمات مختلف آموزشی، رفاهی و ... احساس تبعیض و تفاوت با دیگر دانش‌آموزان نکنند و منتی بر آنان احساس نشود.

کمیته امداد امام خمینی هدف‌گذاری کرده است تا در راستای اجرای طرح مدارس همدل، تعداد این دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده به ۲۵ هزار نفر افزایش ‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار