مهدی کریمیان در گفتگو با پانا:

مهدی کریمیان: فدراسیون نشین‌ها به فوتبال خیانت کردند

باید با بازیکن کودتاگر برخورد قاطع شود

تهران (پانا) - بازیکن اسبق استقلال معتقد است مسئولان فدراسیون به فوتبال و تیم ملی خیانت کرده و باعث دودستگی در تیم شدند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مهدی کریمیان: فدراسیون نشین‌ها به فوتبال خیانت کردند

مهدی کریمیان در گفت‌وگو با پانا، به اتفاقاتی که برای تیم ملی در هفته های اخیر افتاد، اشاره کرد و گفت: «اینجا ایران است و فوتبال هم از بقیه مسائل اجتماعی جدا نیست. بحث من در مورد تیم ملی اصلا فنی نیست و مقوله‌اش جداست. نمی‌دانم این چه رفتاری است که در قبال مربیان در پیش می‌گیرند. شبانه همه چیز را به هم می‌ریزند و شبانه برای آینده فوتبال تصمیم می‌گیرند. این تصمیم گیری‌ها و جناح‌بندی‌های اشتباه، در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به جام جهانی، آرامش را از تیم ملی گرفته است. در تیم دودستگی ایجاد کردند و به اختلافات دامن زدند. این کار باعث می‌شود، اگر حتی اسکوچیچ را کنار هم بگذارند، نشود در تیم اتحاد ایجاد کرد.»

وی افزود: «این اختلافات درون فدراسیون، دامن تیم ملی را گرفت و نهایتا باعث شد تا به جای حل مشکل خودشان، برای تیم ملی هم مشکل درست کنند. الان هرکسی هم بیاید دیگر نمی‌تواند کار فنی برای تیم ملی بکند چون زمانش نیست تا تفکراتش را پیاده کند. شک نکنید اگر هیات رئیسه هم کامل بود و نظر کمیته فنی را وتو می‌کرد و حتی الان رای به ابقای اسکوچیچ بدهند، دیگر فایده ای ندارد. آبی که ریختند را نمی‌شود جمع کرد. الان با توجه به دودستگی و آشفتگی که در رختکن تیم ملی بوجود آمده، دیگر نمی‌شود هیچ کاری کرد. کسانی که این کار را کردند و بازیکنان تیم ملی را به سمت این آشفتگی بردند تا علیه مربی کودتا کنند و پست بگذارند، به فوتبال خیانت کردند. مسئولان فدراسیون به فوتبال خیانت کردند.»

بازیکن اسبق تیم ملی تصریح کرد: «قبلا در فدراسیون هم مسئولان دستورات بالادستی ها را اجرا می‌کردند اما مشکلی پیش می‌آمد، خودشان مسئولیت را قبول می‌کردند. اما الان این مسئولان فقط دستورات را اجرا می‌کنند و مسئولیت هم قبول نمی‌کنند. باید قبول کنیم فوتبال ما سیاسی است و سیاسیون برایش تصمیم می‌گیرند. از لحاظ انسانی و اخلاقی واقعا تغییر اسکوچیچ درست نبود. چرا که در سخت ترین شرایط تیم ملی را قبول کرد و سریع ترین صعود را داشتیم. باید پای تعهدی که داشتیم می‌ماندیم. متاسفانه هرکس در فوتبال ما برای خودش حرف می‌زند و هیچ یکپارچگی و اتحادی نیست. این اتفاقات از طنز هم گذشته است.»

مهدی کریمیان گفت:«فوتبال ما را در فیفا بی آبرو کردند. من معتقدم اگر قرار بود اسکوچیچ را در جام جهانی روی نیمکت ایران نبینیم، بعد از صعود باید حرفه ای و منطقی به او می‌گفتند، نمی‌خواهیم ادامه دهیم. این بهتر از اتفاقات اینجوری و کودتا است. البته فکر می‌کنم این مسئله به نقل و انتقالات تابستانی هم ربط داشت. دلالان نمی‌خواستند، بازارگرمی‌شان روی بازیکنان به سمت تیم ملی بچرخد. وقتی بازار نقل و انتقالات فروکش کرد، به سمت تغییر اسکوچیچ آمدند. واقعا یک هفته‌ای است از فوتبال ما بدم آمده است. حتی یکی دوپیشنهاد داشتم، اصلا جوابشان را ندادم. منتظر دستیاری در لیگ برتر بودم که فعلا خبری هم از آن نیست. فکر می‌کنم فوتبال ما را به سمتی بردند که با این وضعیت اصلا روی آرامش را نمی‌بیند. آدم هایی سراغ ثبت نام ریاست فدراسیون آمده اند که خودشان بانیان این وضعیت خراب هستند. این دور باطلی است که دارد طی می شود و کاربلدها خانه نشین شده اند.»

وی در خصوص اینکه آیا باید با بازیکنان خاطی تیم ملی برخورد شود یا نه؟ تاکید کرد: «بحث تیم ملی با باشگاهی فرق می‌کند. بازیکن باید از خدایش باشد که در جام جهانی بازی کند. کسی که پیراهن تیم ملی را می‌پوشد، سرباز تیم ملی است. نباید بازیکن پایش را درازتر از حد خودش بکند و برای تیم ملی تصمیم بگیرد. قطعا باید با کودتاگران برخورد قاطعی شود. مگر زمان مرحوم دهداری آن قوانین سفت و محکم را نگذاشتند. تیم ملی مطمئن باشید با هر بازیکن و مربی ای به جام جهانی برود، بابالاترین انگیزه می‌رود. این بازیکن است که به تیم ملی نیاز دارد. وقتی سرود ایران خوانده شود، دیگر آن دودستگی‌ها و حواشی هیچ ارزشی نخواهد داشت و همه برای اعتلای نام ایران از جان مایه می‌گذارند. تیم ملی وابسته به هیچ بازیکنی نیست. این بازیکنانی که علیه مربی استوری گذاشتند و باعث دودستگی شدند را باید از تیم ملی کنار بگذارند تا درس عبرتی برای آیندگان شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار