مهدی چمران: گزارش حسابرسی از شهرداری تهران در شورای شهر پنجم ارائه نشده است

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد در دوره گذشته هیچ گزارش حسابرسی از پنجمین دوره مدیریت شهری تهران ارائه نشده است.

کد مطلب: ۱۲۹۴۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مهدی چمران: گزارش حسابرسی از شهرداری تهران در شورای شهر پنجم ارائه نشده است

مهدی چمران در جریان بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا برای انجام عملیات حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن گفت: متاسفانه در دوره گذشته گزارش حسابرسی به شیوه دوره چهارم و آنچه در حال حاضر انجام خواهد شد، ارائه نشده است. مبنای تمامی اقدامات در شورای شهر و مجموعه شهرداری تهران حسابرسی است اما نه تنها گزارشی قرائت نشده بلکه حتی گزارشی هم ارائه نشده است.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه اقدام ارزنده ای انجام داده و بیش از ۳۰۰ گزارش را گردآوری کرده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز با تاکید بر این‌که بار اقدامات انجام نشده شورای شهر پنجم به دوش شورای ششم افتاده است، افزود: متخلفان در این حوزه باید به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوند. اعضای دوره گذشته تذکرات متعددی دادند؛ اما به گونه دیگری عمل کردند و اکنون باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی ادامه داد: پرونده اشتباهات شورای پنجم کماکان مفتوح است و آنها باید اعلام کنند چرا گزارشی از حسابرسان دریافت نکرده‌اند.

ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ضمن تقدیر ویژه از شورا برا ی پیگیری گزارشات حسابرسی، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ گزارشات حسابرسی باقی مانده بود که تا اسفند ارسال شد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که حسابرس مشترک وجود داشته باشد و دوباره کاری نشود، گفت: قانون تجارت این موضوع را مطرح کرده که حسابرس از طریق مجمع انتخاب شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: می‌‌‌توانیم سامانه‌ای را تعریف کنیم که به صورت رندوم حسابرسان رتبه الف برای حسابرسی انتخاب شوند که شائبه ای ایجاد نشود و سلامت کار تأمین شود.

فلاح خاطرنشان کرد: طبق قانون حسابرسی بر عهده شورای شهر است که می توان این موضوع را نیز به مصوبه اضافه کرد.

در نهایت با ۲۰ رأی موافق حسابرسان شورا برای انجام عملیات حسابرسی سال 1400 شهرداری تهران، شرکت ها و سازمان های وابسته از سوی اعضای شورا انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار