تئاتر خیابانی«اویان» با معرفی آثار برگزیده در اردبیل پایان یافت

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت جشنواره تئاتر خیابانی «اویان» با محوریت آسیب‌های اجتماعی و با معرفی آثار برگزیده در این استان پایان یافت.

کد مطلب: ۱۲۹۴۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر خیابانی«اویان» با معرفی آثار برگزیده در اردبیل پایان یافت

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در مراسم اختتامیه نخستین «تئاتر خیابانی اویان» اردبیل اظهار کرد: این جشنواره با محوریت آسیب‌های اجتماعی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی همزمان با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه نمایش خیابانی، هنری از بطن مردم است، گفت: هنر در قاموس، فرهنگ و اعتقادات ما، حرکت انسان به سمت تعالی و کمال است و اگر تاریخچه هنر تئاتر خیابانی را در نظر بگیریم فرم‌های دینی این هنر در تاریخ و فرهنگ ما از جایگاه خاصی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه مصادف شدن اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی اویان اردبیل با این عید سعید، خالی از حکمت نیست، افزود: فعالیت‌ها و تدبیرهای هنرمندان ما نیز در راستای اصلاح جامعه و در مسیر حرکت جامعه به سوی تعالی و کمال است که در این مسیر، فعالیت‌ها قابل تقدیر است.

بحرالعلومی بیان کرد: ۱۹ طرح و متن نمایشی از شهرستان‌های گرمی، خلخال، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، پارس آباد و اردبیل به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از مرحله بازخوانی و بازبینی ۷ اثر به مرحله نهایی و رقابتی این جشنواره راه یافتند.

وی با بیان اینکه جشنواره و اجراها استقبال و انعکاس خوبی از سوی مردم داشته است، افزود: این جشنواره با اهداف امید و نشاط آفرینی، تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده و شرکت کنندگان به رقابت پرداخته بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار