مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم:

٩٧٠ هزار دانش‌آموز در دوران کرونا از تحصیل بازماندند

علی‌اکبر شفیعی: ١٣ هزار دانش‌آموز در مناطق کمتر برخوردار قم داریم/ مرکز مشاوره قرارگاه ۱۹ دی قم در خدمت کودکان بازمانده از تحصیل است

قم (پانا) - مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم گفت در مجموع در مقاطع ابتدایی و متوسطه، ٩٧٠ هزار دانش‌آموز در کل کشور در دوران کرونا از تحصیل بازماندند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
٩٧٠ هزار دانش‌آموز در دوران کرونا از تحصیل بازماندند

علی اکبر شفیعی، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قم در نخستین جلسه کارگروه عملیاتی بازماندگان از تحصیل «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» اداره کل آموزش و پرورش قم، عنوان کرد: قبل از کرونا، موضوع بازماندگان از تحصیل در حال ریشه کن شدن بود.

وی افزود: تعطیلی مدارس و مشکلات معیشتی در ایام کرونا موجب شد تا در کل کشور حدود 210 هزار دانش آموز ابتدایی و 760 هزار دانش آموز متوسطه از تحصیل باز بمانند.

شفیعی با اشاره به اینکه حدود 13 هزار دانش آموز در مناطق کمتر برخوردار قم داریم، بیان کرد: در سال گذشته نزدیک به 100 دانش آموز بخاطر مشکل عدم تامین پول کتاب، ترک تحصیل کرده بودند که با کمک خیرین، به جریان تحصیل بازگشتند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قم همچنین اقناع سازی معلمان و دانش آموزان را نسبت به اهمیت تحصیل علم مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: معلمان بهترین افرادی هستند که می توانند دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و همفکری نهادهای مختلف برای حل مشکل بازماندگان از تحصیل گفت: مرکز مشاوره سپاه و قرارگاه 19 دی آمادگی دارد با حفظ کرامت افراد، در زمینه راهنمایی تحصیلی و مشاوره والدین و نیز اقناع سازی اقدام کند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار