فرشته لطیفی:

570 نوآموز در منطقه 12 تهران سنجش سلامت شدند

تهران (پانا) - کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی آموزش و پرورش منطقه 12، از سنجش و ارزیابی 570 نوآموز از 11 تیر‌ امسال تا‌کنون با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت برپا شده در آموزش و پرورش منطقه 12 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
570 نوآموز در منطقه 12 تهران سنجش سلامت شدند

فرشته لطیفی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی آموزش و پرورش منطقه 12، در پایان بازدید از پایگاه‌های سنجش سلامت منطقه، با اعلام این خبر، گفت: تا زمان انجام این گفت و گو، تعداد 250 نفر از داوطلبان سنجش شده برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی سال تحصیلی آینده، دختران و تعداد 320 نفر را پسران تشکیل می‌دهند.

وی در مقایسه این آمار نسبت به سال گذشته توضیح داد: آمار نوآموزان سنجش شده تاکنون نسبت به سال گذشته در همین ایام کاهش داشته که این امر ناشی از مشکل بوجود آماده در سامانه سنجش در زمان آغاز بکار این سامانه بوده است. اما پیش بینی می‌شود که در نهایت تعداد نوآموزان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش منطقه 12 افزود: برای تعیین وضعیت سلامت نوآموزان در سال تحصیلی پیش‌رو، دو پایگاه سنجش سلامت در دبستان‌های شهید امیری‌کیا، در شمال محدوده تحت پوشش این منطقه از آموزش و پرورش و پیام آزادی، در جنوب این محدوده، در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور ماه، همه روزه غیر از ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 با رعایت موازین بهداشتی، پذیرای مراجعه کنندگان هستند. بنابراین به والدین نوآموزان توصیه می‌شود بخاطر پرهیز از شلوغی و ازدحام، زمان مراجعه خود و فرزندانشان را به روزهای پایانی مهلت مقرر موکول نکنند.

لطیفی خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌ها، معاینات سنجش سلامت عمومی نوآموزان شامل: بررسی وضعیت قد و وزن، میزان شنوایی و بینایی، بهداشت دهان و دندان و پوست و مو انجام می‌شود. ضمن آنکه به مسئولان ذی‌ربط تأکید شده، کنترل دقیق علائم ابتلا به ویروس کرونا در بدو ورود نوآموزان به پایگاه‌های سنجش سلامت مقدمه پذیرش باشد.

وی ادامه داد: همچنین معاینات تخصصی و پزشکی هم با هدف بررسی امکان ابتلای کودکان به بیماری خاص نظیر: دیابت، آسم، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... در نظر گرفته شده و علاوه بر این معاینات، نوآموزان برای تعیین سطح میزان آمادگی فراگیری توسط آزماینده‌های تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

دانش آموز خبرنگار: امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار