تقویت امور تربیتی در مدارس باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی عنوان کرد هر چه مدرسه با نشاط‌تر باشد، آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت امور تربیتی در مدارس باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره نوجوان سالم و سومین جشنواره یاریگران زندگی با تقدیر از منتخبین استانی جشنواره نوجوان سالم در فرهنگسرای مصلی نژاد ناحیه ۶ برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی گفت: با توجه به عنوان برنامه نوجوان سالم در چند حوزه پیشگیری از خشونت و سو مصرف مواد مخدر و بهداشت روان و سبک زندگی سالم این جشنواره برگزار شده است. امروز اگر به دنبال این هستید که نوجوانی سالم تحویل جامعه دهید. جایی که نوجوانان سالم تربیت می‌شوند. آموزش و پرورش و مدرسه است. اگر به دنبال ارتقای آموزش هستید اگر به دنبال این هستید تا آسیب های اجتماعی را کاهش دهید و جامعه ما جامعه سالمی باشد راهش تربیت و تقویت امور تربیتی در مدارس است. در واقع فردای جامعه ما امروز آموزش و پرورش است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم آسیب های اجتماعی دیده نشوند باید محیط مدرسه را جذاب و بانشاط کنیم. هر چقدر محیط مدرسه با نشاط و جذاب باشد در حوزه آسیب های اجتماعی موفق تر خواهر بود و آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد. امروز در سراسر سند تحول بنیادین منابع اصلی برنامه ریزی در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است. دنیا به این رسیده است که اگر می‌خواهیم در مدرسه کاری انجام دهیم باید مسائل تربیتی را جدی بگیریم.

وی افزود: یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با مشارکت تقریبا ۱۸ هزار و ۱۳۲ اثر برگزار شد که در هفت گروه در بستر شاد بارگزاری شده است. همچنین ۲۱۵ منتخب استانی در بخش دانش آموزی و ۱۰۱ اثر در بخش همکاران و ۱۷ اثر در بخش والدین که بعضی به صورت گروهی و بعضی به صورت فردی بوده است، داشتیم. معاونین پرورشی باید تلاش کنند آن اثری که دریافت می‌کنند را بین همکاران و مدارس ترویج کنند. انشاالله با همکاری عزیزان در سطح ادارات و آموزش و پرورش استان بتوانیم در تولید و ترویج موفق باشیم.

در این جلسه رئیس سازمان دانش آموزی و مدیران و معاونین نواحی حضور داشتند.

دانش اموز خبرنگار: مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار