راه‌اندازی ۴۵۰ پایگاه تابستانی در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از راه‌اندازی ۴۵۰ پایگاه فعالیت‌های تابستانی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۴۵۰ پایگاه تابستانی در اردبیل

کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در آئین افتتاح پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش در مصلی امام خمینی اردبیل با اعلام این خبر افزود: ۷۵ هزار دانش‌آموز با حضور در این پایگاه‌ها در ۴۹ رشته سعی می‌کنند تا از فضای سالم تربیتی و آموزشی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها تا آخر شهریورماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: هر چند به دلیل شرایط کرونایی ما با افت تحصیلی و برخی آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو شدیم، اما تلاش دولت سیزدهم بر این است تا بخشی عظیمی از این کاستی‌ها را در قالب برنامه‌های جبرانی و طرح تثبیت یادگیری رفع کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضرورت توجه به مقوله آموزشی و تربیتی را با همراهی اولیای دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست این مسئولیت سنگین را به دوش بکشد بلکه در تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و ارتقا تربیتی و معنوی آنها ضروری است تا در ۶ساحت سند تحول بنیادین اقدامات و حرکت‌های منسجمی را شاهد باشیم.

صفری اضافه کرد: معلمان، مربیان و مدیران آموزش و پرورش نیز بر اساس سند تحول سعی می‌کنند تا برای نسل آینده فضای سالم و شایسته تربیتی و آموزشی را مهیا کنند که قطعاً خروجی آموزش و پرورش با همراهی خانواده‌ها باید تربیت نسل شایسته، عقلانی و اخلاق‌محور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امر آموزش و تربیت امر فرآیندی است و قطعاً مختص ۹ماه نیست و آموزش و پرورش با درک شرایط موجود و آسیب‌های پیشرو سعی دارد تا در تابستان نیز با برگزاری کلاس‌های آموزشی مراقبت‌های لازم را در این حوزه انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا شرایط مناسبی را در این کلاس‌های آموزشی و غنی‌سازی اوقات فراغت به وجود آوریم تا نسل آینده به ویژه کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی از فرصت پیش آمده در مسیر تعالی بیشتر گام‌های جدی را بردارند.

گفتنی است در این مراسم به برترین های کشوری مسابقات فرهنگی و هنری نیز جوایزی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار