چند آتش‌نشان زن در تهران فعالیت می‌کنند؟

تهران (پانا) - سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد کمک گرفتن و بکارگیری آتش نشانان زن در حوادث مختلف ضروری است و تاکنون ١۶ زن در آتش‌نشانی استخدام شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۹۲۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
چند آتش‌نشان زن در تهران فعالیت می‌کنند؟

به گزارش ایرنا، قدرت الله محمدی گفت: این ۱۶ آتش نشان زن پس از دوره های تخصصی وارد ناوگان آتش نشانی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اعتبارات این سازمان گفت: درباره اعتبارات باید دستگاه حاکمیتی نگاه ویژه داشته باشد تا بتوانیم در تامین تجهیزات سرعت بگیریم که اغلب تجهیزات آتش نشانی وارداتی است و با توجه به تحریم تامین این اقلام به سختی انجام می شود.

به گفته وی، یکی از اقدامات ما برای برون رفت از این مشکل این است که از شرکت های داخلی و دانش بنیان برای ساخت تجهیزات استفاده کنیم.

محمدی در خصوص بافت فرسوده در شهر تهران نیز گفت: بخشی از شهر تهران قدیمی است امدادرسانی در بافت فرسوده و بازار تهران نگاه ویژه ای می طلبد، ما برای این موضوع سناریو تعریف کردیم و براساس این معابر کم‌عرض تجهیزاتی وارد شده که شامل موتورهایی با عرض یک متر و ۲۰ سانت است که می تواند در معابر بازار تردد کند و کار اطفاء را تا زمانی که نیروهای پشتیبانی برسند، انجام دهند تا از گسترش آتش جلوگیری شد. تا پایان سال ۶ دستگاه وارد چرخه عملیاتی می شود.

وی تاکیدکرد: براساس استانداردهای جهانی باید هر ۷۵متر شیرهای آتش نشانی نصب شود و براین اساس باید ۲۰ هزار شیر در تهران نصب شود تا تامین آب اطفاء صورت بگیرد.

به گفته وی، هم اکنون ٧ هزار شیر داریم که باتوجه به اینکه این شیرها تولید داخل است، پیش بینی می کنیم که سالانه دو هزار شیر در تهران نصب شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به معضل ترافیک نیز گفت: زمان برای ما در شهر تهران بسیار مهم است، ترافیک یکی از معضلات ما است.

به گفته وی، در میادین شهر از ایستگاه های موقت تک منظوره استفاده می کنیم که در ساعات پیک نیروها در این ایستگاه‌ها مستقر هستند، این ایستگاه ها دارای امکانات هستند که البته حُسن ایجاد این ایستگاه تک منظوره این است که در هنگام حریق می توانند به سرعت کار اطفاء را انجام داده تا از افزایش حریق جلوگیری شود که در این خصوص نیز پنج نقطه در نظر گرفته شده است.

محمدی ادامه داد: همچنین استفاده از موتورهای سبک در ناوگان از دیگر اقداماتی است که پیش بینی شده است؛ سازمان آتش نشانی باید به روز باشد و از تغییرات شهری نباید فاصله گرفت و عقب ماند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث ارتباط‌گیری روی زمین با زیر زمین بود که خوشبختانه در آینده نزدیک رفع خواهد شد و از تجهیزات به روز در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

محمدی همچنین به برنامه‌ریزی برای اطفاء پهپادی اشاره کرد و گفت: در این خصوص از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده می شود.

وی با بیان اینکه دولت در تسهیل ترخیص کالا از گمرک می‌تواند به حوزه آتش نشانی کمک کند، اظهار کرد: نیازمند آن هستیم که اعتبارات جداگانه ای در خصوص به روزرسانی تجهیزات در اختیار آتش نشانی های سراسر کشور قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار