در آئین افتتاحیه پایگاه تابستانی منطقه ۱۳ عنوان شد:

پایگاه تابستانی فرصتی برای ارتقای مهارت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ در آئین افتتاحیه پایگاه تابستانی برگزاری کلاس‌های پایگاه تابستانی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را فرصتی برای کشف استعدادها و ارتقای مهارت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه تابستانی فرصتی برای ارتقای مهارت دانش‌آموزان است

آیین اقتتاحیه پایگاه تابستانی با حضور نادر برزگر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی، محمود رفیعی؛ کارشناس مسئول تربیت بدنی و نماینده های مدیران مدارس منطقه ۱۳ در دبیرستان فرزانگان ۴ برگزار شد.
نادر برزگر معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن با اشاره به شعار پایگاه تابستانی "هر دانش آموز یک مهارت"، گفت:‌ پایگاه تابستانی هر ساله به عنوان اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس برگزار می شود. امسال هم، برگزاری کلاس های پایگاه تابستانی ، با توجه به تعطیلی مدارس در دوسال اخیر و دوری دانش آموزان از فعالیت های گروهی و اجتماعی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین مدیران مدارس بهتر است از این فرصت پیش آمده استفاده کنند تا در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از برنامه های متنوع و خلاقانه پایگاه تابستانی رویش که شامل کلاس های مهارتی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اردویی است نقش مهمی را ایفا کنند.

وی افزود: در دو سال اخیر به غیر حضوری بودن مدارس؛ وابستگی شدیدی به فضای مجازی در دانش آموزان ایجاد شد به همین جهت مدیران مدارس با همکاری معلمان و اولیا می توانند، با برگزاری برنامه های متنوع خصوصا برنامه هایی مانند پایگاه تابستانی جهت کم کردن وابستگی، دانش آموازان را به استفاده از فضای فیزیکی هدایت کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ با اشاره به ارتقا سواد رسانه ای گفت: یکی از مشکلاتی که در پساکرونا ایجاد شده عدم آشنایی با سواد رسانه ای است. دانش آموزان در این دو سال گذشته‌ با استفاده از فضای مجازی و وسایل الکترونیکی که در اختیار داشتند مهارت های زیادی کسب کردند اما با توجه به چالش ها و مشکلاتی که به تبع آن ایجاد شده می توان با آموزش و ارتقای سواد رسانه ای در دانش آموان، مربیان و اولیا و با برنامه ریزی مناسب، از آسیب های احتمالی پیشگیری کرد.

وی در ادامه به جزئیات کلاس‌های تابستانی اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های پایگاه تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فرصتی را برای کشف استعدادها و ارتقای مهارت دانش آموزان در زمینه های مختلف ایجاد کرده است تا در طول سال تحصیلی، دانش آموزان بتوانند در گروه‌ها و تشکل ها و رشته های مختلف ورزشی، هنری و .. در مدارس با هدف یادگیری مهارت، فعالیت موثری داشته باشند.

وی اظهار کرد: تابستان امسال جهت تقویت روحیه دانش آموزان، تمهیداتی در اماکن ورزشی منطقه ۱۳، کانون‌ها، دارالقرآن جهت همکاری و ارائه فضا و امکانات به مدارس، فراهم شده است، همچنین در زمینه ورزشی و ارائه تیم های تخصصی دانش آموزی در رشته های مختلف ورزشی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی در ارائه امکانات و تجهیزات ورزشی حامی مدارس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در پایان تابستان و در برنامه اختتامیه، شاهد اجرای برنامه های مفید و مناسب و منتظر نتایج خوبی از طرف مدارس در برگزاری هر چه با شکوهتر پایگاه تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باشیم.

فیروز طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳؛ ضمن تشکر از همراهی مدیریت دبیرستان فرزانگان ۴ در اجرای افتتاحیه و حضور نماینده های مدیران مدارس به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برگزاری کلاس های تابستانی طبق دستورالعمل تاکید کرد.

همچنین در این برنامه، نمونه ای از کلاس ورزشی از دبیرستان فرزانگان ۴، کلاس طراحی از کانون کوثر و اجرای نقالی خوانی از دبستان حضرت زهرا به نمایش گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار