امیر تاجیک: ناراحت موسیقی و ادبیات کشور ‌هستم

تهران(پانا) - امیر تاجیک در گفتگو با رادیو صبا خطاب به مسئولین از مشکلات موسیقی کشور گفت.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
امیر تاجیک: ناراحت موسیقی و ادبیات کشور ‌هستم

به گزارش روابط عمومی رادیو صبا، «صباهنگ» عنوان برنامه موسیقی محوری این شکبه است که با بخش های مختلف «موسیقی فیلم، آشنایی با بزرگان موسیقی، گزارش، پخش ترانه و گفتگو با مهمان ویژه » تقدیم مخاطبان می‌شود.

این برنامه روز دوشنبه 13 تیر میزبان امیر تاجیک خواننده خوب کشورمان شد و با وی درباره وضعیت موسیقی کشور گفتگو کرد.

امیر تاجیک در ابتدایی گفتگو خبر از انتشار کارهای جدیدش در ماه های آینده داد و خطاب به مسئولین گفت: مسئولین باید نگاه مثبت به موسیقی حرفه‌ای داشته باشند، تا بتوانیم به آن دوران طلایی موسیقی برگردیم .زمانی که در آن خوانندگانی معرفی شدند که هنر خوانندگی، سواد موسیقی، توانایی درک مخاطب،شناخت از ادبیات غنی فارسی داشتند، بسیاری از کسانی که امروزه به عنوان خواننده روی صحنه ها حاضر می‌شوند فقط ذوقش دیده شدن دارند تا اینکه بخواهند به عنوان هنرمند کاری ارائه کند.
وی افزود: مسئولین باید به ممیزی ها توجه بیشتری داشته باشند وقتی مخاطب شما ۸۰ میلیون ایرانی است باید با توجه و شناخت بیشتر کارتان را ارائه کنید.
تاجیک درباره وضعیت فعلی موسیقی توضیح داد، من امروز ناراحت موسیقی و ادبیات کشورم هستم، متاسفانه الگوی خوبی برای موسیقی کشورمان نداریم و اکثر کارهایی که ارائه می شود کپی برداری از کارهای خارجی است. خروجی کنسرت های ما آهنگ های ترکی غربی و یونانی است و آهنگساز های غنی ما به خاطر بی توجهی مسئولین کنار گذاشته شده اند و این ضربه بدی به موسیقی خواهد زد. من این مسئله را بارها در جلسات مختلف در صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد به گوش مسئولین رساندم که باید این مشکلات ریشه یابی شود چون موسیقی یک ابزار غنی در فرهنگ است که می توان از آن به بهترین شکل درفرهنگ سازی استفاده کرد.
تاجیک در ادامه گفت: متاسفانه الگوها تغییر کرده است و زمانی که پول به عنوان یک مرجع مطرح باشد بسیاری از چیزها نادیده گرفته می شود.
مجری برنامه از امیر تاجیک درباره کم کار شدن هم دوره ای های هنرمندش پرسید و در جواب شنید به نظر من شاید کم کاری آنها نشانه اعتراض است یا اینکه این فضای موسیقی را در شان خود نمی دانند که در آن حاضر شود من هم امروزه به عشق و تشویق مردم کار می کنم در صورتی که مسئولین باید ازما بخواهند که در صحنه حاضر باشیم.
برنامه «صباهنگ» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ با اجرای فریبا باقری و تهیه کنندگی سیامک احمدی پور تقدیم مخاطبان می شود علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت رادیو صبا و بخش بگو مگو شنونده این گفتگو باشند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار